Skiseizoen in Trentino al begonnen

:ITALY: Wie niet kan wachten om op de latten te staan, is in de Noord-Italiaanse regio Trentino aan het goede adres. In het bekende skigebied van Val di Sole zijn de eerste liften reeds geopend. Met 20 centimeter sneeuw op de Tonale gletsjer en 1 meter sneeuw op de Presana gletsjer is het skiseizoen dit jaar officieel op 20 oktober geopend, 4 dagen eerder dan vorig jaar. Een goed begin van het nieuwe skiseizoen.

Met tal van vernieuwingen, waaronder nieuwe stoeltjesliften met uitbreiding van de capaciteit, en acht geheel nieuwe afdalingen van een gemiddelde moeilijkheidsgraad is het gebied klaar om haar gasten te ontvangen.
De Presana gletsjer in Val di Sole is dagelijks geopend tussen acht uur ’s morgens en vier uur ’s middags. Vroege skiërs worden beloond met de “Ski open” skipas, die tot en met 30 november voor € 25 in plaats van € 30 wordt aangeboden.
Naast de aanwezigheid van de skiërs van het Italiaanse nationaal team, is het er in deze periode van het jaar nog opvallend rustig. Ideaal dus om optimaal van de natuur te genieten.

Meer informatie over skiën in Trentino en de actuele sneeuwsituatie is te verkrijgen via de website www.gotrentino.nl.

Bron: TourPRess Holland

En Arturo…staat gij al op de ski’s? :smiley:

Mezelf net door het forum heen aan het worstelen (stiekem nog zoekende naar een leuke job voor het winterseizoen)
Nu zag ik net dat dit een behoorlijke opgave is voor degenen die de Italiaanse taal niet machtig zijn, zoals ik.

Omdat ik me nog een beetje aan het orienteren ben hier, kan ik de post nu ook niet meer terugvinden.

Geldt het ook voor season jobs, dat kennis van het italiaans een vereiste is?