Schietpartij universiteit

**‘Vijf doden bij schietpartij Universiteit in VS’ **

**OAKLAND - Een schietpartij op een christelijke privéschool in Oakland in de Verenigde Staten heeft aan minstens vijf personen het leven gekost. **

Dat meldt KTVU. Een lokale nieuwszender in Oakland. Ten minste vier mensen raakten gewond, aldus de plaatselijke autoriteiten.
De Amerikaanse nieuwszender meldt dat een man, mogelijk student, een klaslokaal is binnengelopen en om hem heen is gaan schieten.
Een woordvoerster van de politie kon nog niet zeggen hoeveel slachtoffers er precies zijn. In een ziekenhuis zouden vier gewonden worden behandeld.
De politie zei verder een mogelijke verdachte te hebben aangehouden

bron: NU.NL

Hoe zal dit nou komen? ik vraag me steeds af waarom deze situaties alleen en zo vaak gebeuren in Amerika, dit is niet het eerste geval en zal vast niet het laatste zijn, denk maar aan Columbine. Ik kan me wel 1 ding bedenken en dat is dat bijna iedere Amerikaan een wapen in huis hebt of/en bij zich draagt, maar dan blijf je nog bij de gedachte die je moet hebben om een school binnen te lopen en gewoon als een dwaas om je heen te gaan schieten, waar moet het naar toe met Amerika.