In de zomer ga we naar afrika voor 6 weken in een eigen 4x4 door botswana,
Het enige wat we nog zoeken is een Satelliet telefoon.
Wie o wie heeft nog een 2e hands in de aanbieding
Bij voorbaat dank
Gregor
In de zomer ga we naar afrika voor 6 weken in een eigen 4x4 door botswana,
Het enige wat we nog zoeken is een Satelliet telefoon.
Wie o wie heeft nog een 2e hands in de aanbieding
Bij voorbaat dank
Gregor
Hallo Gregor,
Zie mijn post in “Reisspullen Algemeen”.
Cheers,
Hans
*Te koop aangeboden:
Een Iridium 9505 satelliettelefoon. Hij is tweedehands, maar nauwelijks gebruikt.
Met deze telefoon kun je overal ter wereld (met uitzondering van enkele landen, waaronder Noord-Korea) bellen. Ook kun je korte emails (maximaal 160 tekens) versturen en ontvangen. Via de website van Iridium is het sturen van zo’n email naar de telefoon gratis. De telefoon heeft de omvang en het gewicht van een pakje boter en past gemakkelijk in je rugzak. De bediening is gelijk aan die van een normale gsm.
In de oorspronkelijke doos zit de telefoon, batterij, een autolader, een normale (110-240V) lader met een internationale pluggenset, een leren hoesje, een handsfree oortelefoon met microfoon, en de handleiding. Eventueel kan ik er een externe magnetische antenne met antenneadaptor bijleveren. Een simkaart is voorhanden om de telefoon te testen, als je dat wilt.
Ik heb eenzelfde telefoon (maar niet dezelfde) gebruikt in Groenland, China, Tibet en Nepal en ben er zeer over te spreken.
De nieuwprijs van de set was 1499 euro. De richtprijs is 800 euro, maar ik sta open voor elk redelijk bod.
Binnen Nederland betaal ik de vezendkosten, maar je kunt de telefoon natuurlijk ook komen afhalen.
*
Als je iets goedkopers zoekt voor uitsluitend in een noodgeval, is SPOT misschien iets voor je.
Het is een satellietbaken met ingebouwde GPS. Kost rond de 130 euro, maar je moet er een abonnement van 99 euro bij nemen.
Er zitten drie knoppen op:
OK: via de satelliet wordt een voorgeprogrammeerd bericht naar door jou uitgekozen emailadressen gestuurd met een “Alles is ok” bericht, plus jouw coordinaten. Zo kunnen de ontvangers op Google maps zien waar je zit.
HELP: iedem, maar dan met een “Er is iets mis” bericht.
911: Idem als help, maar nu worden de hulpdiensten ingeschakeld, die je komen zoeken.
Natuurlijk kun je afspreken met de ontvangers dat OK en HELP een andere betekenis hebben. 911 kun je niet veranderen.
Zie: www.findmespot.com
Cheers,
Hans
Hans,
Bedankt voor je reactie, ik ken de spot, er zit alleen een nadeel aan : hij werkt niet in zuidelijk afrika.
anders was dit de perfecte oplossing, maar helaas het mag me nog niet meezitten.
Ik heb contact met ze gehad en als het goed zou zijn is er op de helft van dit jaar daar ook dekking(dat zijn natuurlijk mooie woorden, verkoop technisch).
Dus als iemand anders nog wat anders weet, dan hou ik me aanbevolen
Groeten
Gregor
Sorry, verkeerde voorlichting. SPOT heeft geen coverage in de onderste helft van Afrika, dus ook niet in Botswana.
Cheers,
Hans
maakt niet uit !
groet
gregor
Hallo Gregor,
Ik heb twee telefoons, waarvan ik er eentje wilde verkopen. Als je wilt kun je de tweede i.p.v. kopen van mij lenen/huren. Mocht ik de tweede ondertussen verkocht hebben, dan krijg je mijn eigen toestel mee. Ik vraag 180 euro voor 6 weken (30 euro/week). Je moet zelf voor de simkaart zorgen. Verzending/ophalen en kosten voor verzekering zijn voor jouw rekening.
Groeten,
Hans
Ik kan je voor zien van een SatPhone! +/- € 5 per dag (Iridium)
Gr. Hans Schoelink
www.come-along.nl
Heb er op www.aroundtheglobe.nl 1 te koop zien staan
http://www.aroundtheglobe.nl/messageboard/goedkope-sattellittelefoon-te-koop-t2960.html
De Iridium 9500 is een prima telefoon als je alleen gesprekken wilt voeren, zeker voor de prijs waarvoor hij aangeboden wordt. Dit model kan echter alleen SMS ontvangen, maar geen SMS/email verzenden. Juist het feature waar ik veel gebruik van maak, omdat je snel en goedkoop (30-60 cent, afhankelijk van je simkaart) kunt laten weten waar je bent (bv. coordinaten voor Google Earth/Maps) en dat alles ok is.
Cheers,
Hans
Hallo Hans
Heb jij de sateliet telefoon nog?
Groeten
Pim
Hallo Gregor,
Zie mijn post in “Reisspullen Algemeen”.
Cheers,
Hans
Te koop aangeboden:
*Een Iridium 9505 satelliettelefoon. Hij is tweedehands, maar nauwelijks gebruikt. *
Met deze telefoon kun je overal ter wereld (met uitzondering van enkele landen, waaronder Noord-Korea) bellen. Ook kun je korte emails (maximaal 160 tekens) versturen en ontvangen. Via de website van Iridium is het sturen van zo’n email naar de telefoon gratis. De telefoon heeft de omvang en het gewicht van een pakje boter en past gemakkelijk in je rugzak. De bediening is gelijk aan die van een normale gsm.
*In de oorspronkelijke doos zit de telefoon, batterij, een autolader, een normale (110-240V) lader met een internationale pluggenset, een leren hoesje, een handsfree oortelefoon met microfoon, en de handleiding. Eventueel kan ik er een externe magnetische antenne met antenneadaptor bijleveren. Een simkaart is voorhanden om de telefoon te testen, als je dat wilt. *
Ik heb eenzelfde telefoon (maar niet dezelfde) gebruikt in Groenland, China, Tibet en Nepal en ben er zeer over te spreken.
De nieuwprijs van de set was 1499 euro. De richtprijs is 800 euro, maar ik sta open voor elk redelijk bod.
Binnen Nederland betaal ik de vezendkosten, maar je kunt de telefoon natuurlijk ook komen afhalen.
[/quote]
Hallo Pim,
De telefoon is al verkocht, maar je zou eens op ebay of marktplaats kunnen kijken.
Op ebay zag ik net (naar aanleiding van jouw bericht) deze staan: http://cgi.ebay.nl/IRIDIUM-9505A-SATELLITE-PHONE-ACCESSOIRES_W0QQitemZ320478771064QQcmdZViewItemQQptZUK_Mobile_Home_Phones_Other_Phones_ET?hash=item4a9e05f778
Groeten,
Hans
Hallo Hans,
Ik ga op e bay kijken. Dank en vriendelijke groeten
Pim