roots ouders en family

Hallo allemaal,
Eindelijk ga ik naar het land van mijn ouders, ik als jongste kind ben in Nederland geboren. Mijn Moeder indisch en mijn vader geboren in Sidohardjo zoon van een koloniaal. Later inspecteur van politie. Ik ben nu 61 en ben helemaal opgevoed zeker toen ik nog jong was met de Indische cultuur, welliswaar in holland. Alles heb ik meegekregen zowel t eten altijd een belangrijke plaats als de verhalen, en niet te vergeten de sfeer! De zeer moeilijke verhalen van Jappenkamp waar mijn vader in zat, en het vluchten van mijn moeder met mijn broers.
Dus nu ben ik zover om het land te bezoeken met name Java.
Mijn ouders hebben eigenlijk over heel Java gewoond, mama geboren in Soerabaya geboren en dochter van mijn oma. Zij was de kleindochter van de toenmalige Sultan van Yoyjakarta, ik kan de naam noemen omdat we de papieren hebben, maar ik denk niet nodig.
Duidelijk is dat ik eindelijk zover ben om het land van mijn ouders en family te bezoeken, en kan niet wachten!

Hoi, welkom op Wereldwijzer! Vanuit ons Indonesie forum is het het makkelijkst navigeren tussen de eilanden.