Rondreizen op Corsica

Heeft iemand hier ervaring mee, of met vakantie op Corsica in het algemeen?? Heb een klein plannetje om met m’n (franstalige) vriendje in de zomer een trektocht over het eiland te maken, maar weet eigenlijk heel weinig van Corsica. Iemand hier misschien wel?
:tongue: Elsbeth

Ja ik heb heel veel ervaring met Corsica. Zoveel zelfs dat ik er een website over heb gemaakt: http://www.corsica-info.nl met dus niet alleen mijn ervaringen maar ook allerhande tips, links, foto’s enz…

Ik heb ook deze drieluik geschreven dat hier ergens op het forum staat:
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=16511&highlight=drieluik

Veel plezier op Corsica
Wilbert

corsica is een heel mooi eiland en ook heel warm! Toen ik er was waren er ook regelmatig bosbranden. Er lopen over het noorden / midden van het eiland hele leuke treinen, dwars door de bergen en over het strand, leuk als je gaat backpacken! Leuke plaatsjes, winkeltjes, mooie stranden. Een beetje een kruising tussen Italie en Frankrijk!

Misschien een idee: ik ben zelf op Elba geweest, 4 keer, dat is echt een fabtastisch mooi eiland! Heel anders als Corsica (heel lieflijk, corisca is meer ruig) Je kan er een brommer huren voor niet al te veel geld en dan rond het eiland rijden: hele leuke gezellige stadjes, veel natuur en mooie kleine strandjes! Je komt er heel makkelijk met de boot vanaf Corsica!

Bedankt Wilbert en Marije!
Nog meer ideeen?? En is het ook geschikt voor budget-reizigers?

Bedankt Wilbert en Marije!
Nog meer ideeen?? En is het ook geschikt voor budget-reizigers?

En door m’n computer stond het er eerst niet, nu 2 keer…
Sorry!

Wij hebben onze ervaringen ook op onze site gezet. We zijn tot nu toe 2 x geweest (najaar 2005 + najaar 2006). De 1e keer hebben we de zuidelijke helft van Corsica met een caravan in de rondte getrokken en de 2e keer hebben we de noordelijke helft met een tent ontdekt. Het is een schitterend eiland met vele facetten. Kijk voor een indruk maar op www.bjusterbaarlik.nl Hier staan van beide jaren de reisverslagen, veel foto’s en een grote lijst met tips op alfabetische volgorde.

Ik ben ook op Elba geweest. Leuk om er één keer te zijn geweeest… maar Corsica trekt me meer… dat is wel duidelijk… overigens gaan we komende zomer (ook) naar Sardinië…

Budget… tja je kan het natuurlijk net zo duur maken als je zelf wilt… je kunt de goedkoopste overtocht/vliegtuig zien te boeken, maar je hebt toch één van de twee nodig…

Je moet ergens slapen en je moet eten… de prijzen zijn iets duurder dan in Nederland, maar je hebt ook supermarkten en goedkope campings…

Veel plezier!

Ik ken Corsica heel goed, inderdaad ruig en er is weinig akkomodatie en het is vrij duur. Ikzelf woon op Elba, al jaren…dus als iemand een appartamentje wil huren dan kan ik goed bemiddelen voor particuliere mooie woningen die een stuk goedkoper zijn …

groetjes
Monique van Delft
demaservice@hotmail.it

hoi, mijn vriend zijn oma woont in pianotoli (weet niet of het correct geschreven is) in het zuiden van corsica
vorig jaar ben ik samen met hem en zijn ouders van het noorden tot het zuiden getrokken, en ik was blij dat de ouders het voor b
mij betaalden want goedkoop is het inderdaad niet. wel echt de moeite om te zien. vooral landschappen dan, cultuur wat minder.

xx daisy