Rondreizen op Corsica

Heeft iemand hier ervaring mee, of met vakantie op Corsica in het algemeen?? Heb een klein plannetje om met m’n (franstalige) vriendje in de zomer een trektocht over het eiland te maken, maar weet eigenlijk heel weinig van Corsica. Iemand hier misschien wel?
:tongue: Elsbeth

Ja ik heb heel veel ervaring met Corsica. Zoveel zelfs dat ik er een website over heb gemaakt: http://www.corsica-info.nl met dus niet alleen mijn ervaringen maar ook allerhande tips, links, foto’s enz…

Ik heb ook deze drieluik geschreven dat hier ergens op het forum staat:
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=16511&highlight=drieluik

Veel plezier op Corsica
Wilbert

corsica is een heel mooi eiland en ook heel warm! Toen ik er was waren er ook regelmatig bosbranden. Er lopen over het noorden / midden van het eiland hele leuke treinen, dwars door de bergen en over het strand, leuk als je gaat backpacken! Leuke plaatsjes, winkeltjes, mooie stranden. Een beetje een kruising tussen Italie en Frankrijk!

Misschien een idee: ik ben zelf op Elba geweest, 4 keer, dat is echt een fabtastisch mooi eiland! Heel anders als Corsica (heel lieflijk, corisca is meer ruig) Je kan er een brommer huren voor niet al te veel geld en dan rond het eiland rijden: hele leuke gezellige stadjes, veel natuur en mooie kleine strandjes! Je komt er heel makkelijk met de boot vanaf Corsica!

Bedankt Wilbert en Marije!
Nog meer ideeen?? En is het ook geschikt voor budget-reizigers?

Bedankt Wilbert en Marije!
Nog meer ideeen?? En is het ook geschikt voor budget-reizigers?

En door m’n computer stond het er eerst niet, nu 2 keer…
Sorry!