Reizigersvaccinaties En Advisering

Hallo allemaal !

Ik ben 3e jaars doktersassistente en bezig met het schrijven van een scriptie over reizigersadvisering.
Ben je naar het buitenland geweest en had je vaccinaties nodig ?
Zouden jullie dan antwoord willen geven op de volgende vragen ?
Alvast heel erg bedankt !

1. Waar ben je heen gegaan voor de vaccinaties en informatie ?
  2. Ben je tevreden of ontevreden over de verkregen informatie ?
  3. Was de verkregen informatie duidelijk voor jou ?
  4. Ben je problemen tegen gekomen ?
  5. Werden de vaccinaties op een naar jou idee professionele manier gegeven ?
  6. Heb je bijwerkingen ondervonden ?

Dankjewel !

Groetjes Djoni

Hi Djoni,

ik heb wel wat ervaringen die ik met je kan delen en ik hoop dat je er wat mee kan:

1- de vaccinaties heb ik altijd bij de plaatselijke GGD gehaald, zoals ook een gedeelte van de nodige informatie. Informatie zoek ik in het algemeen zelf in lectuur en internet.

2- de informatie is wisselend en ik heb vaker de indruk gehad dat ze het zelf ook niet zo goed weten. Als ik een vraag stelde over bepaalde zaken, kreeg ik een wel eens een vaag antwoord. Mijn eerste vaccinaties heb ik in 1998 gehad en men heeft mij bv bij het eerste consult niet de verschillende vaccinatiemogenlijkheden m.b.t. HepA laten weten. Ik wist niet dat er nog iets anders bestond dan de “normale” Gammaglubine(goed geschreven??) vaccinaties.

3- zie 2

4- nee

5- ja

6- mij werd voor mijn madagascartrip zonder iets te vragen Lariam voorgeschreven en daar heb ik toch best last van gehad :angry:

Succes met je scriptie!

Grtn, Robert

Hoi Djoni,

Ik hoop dat ik je met de volgende gegevens help;

-1- Een gedeelte van de vaccinaties heb ik gehaald bij mijn huisarts. Dit is al weer enkele jaren terug maar deze blijven langere tijd werken. De ontbrekende prikjes heb ik gehaald bij de KLM travel clinic in Den Haag omdat ik niet veel tijd had en dit hier kon zonder afspraak.

-2- De informatie bij de travil clinic was goed. Van elke prik zijn informatiefolders aanwezig en ook van de ziektes die je in deze gebieden kan oplopen. De huisarts daarintegen wist maar amper waar hij mee bezig was. Behalve dat er een spuit gezet moest worden.

-3- Ja

-4- Nee

-5- Ja. Alles oogde erg netjes en profesioneel.

-6- Ik heb nergens bijwerkingen van gehad. Ook niet van de Lariam die ik drie weken heb moeten slikken. Deze heb ik zo hoppakee, als een smartie, achterover gekieperd en that’s it. Maar voor Lariam geld dat voor iedereen het bij effect anders kan zijn. Sommige hebben nergens last van en andere kunnen er niet tegen. Daarnaast is het nog eens zo dat ook al gebruik je Lariam of Mallerone dat je nog steeds Malaria kan krijgen maar alleen de kans verkleind. En dit wordt nooit verteld. Maar ik spreek uit ervaring. Tijdens onze trip door Oeganda is dit namelijk een van mijn medereizigers die Lariam slikte overkomen.

Succes!

Patrick