Reistips gezocht voor busreis van Lagos naar Accra via Benin en Togo

Beste reizigers,

Ik ga in juni naar Lagos, een vriendin van mij trouwt daar. Na de bruiloft heb ik nog ongeveer een 8 dagen om wat aan sightseeing te doen. Niet al te lang dus, maar ik hoop genoeg om toch wat mooie/leuke dingen tegen een kleine prijs te kunnen ondernemen.

Het idee is om met een busreis van Lagos naar Accra te reizen, door Benin en Togo. Het liefst willen wij een busreis die niet rechtstreeks naar Accra gaat, maar één waar je onderweg te mogelijkheid hebt om ook nog wat van Benin en Togo te zien en een bezienswaardigheid te bezoeken, zonder dat je weer gelijk dagen in Togo of Benin verblijft.

Heeft iemand tips voor wat voor soort busreis en welke bezienswaardigheden in Togo en Benin de moeite zijn te bezoeken? Het liefst wel bezienswaardigheden in het zuiden van Benin en Togo gezien dit het beste op de route van Lagos naar Accra ligt.

Alle tips zijn welkom!

Bedankt vast!

Groeten,

Amber

Ik kan je geen tip geven voor de busreis, maar informeer bij een reisorganisatie of op websites naar reisadviezen voor Togo en Benin. Voor sommige landen word het afgeraden om met de bus door het land te reizen.

Beste B Armah,

Bedankt voor je reactie. Ondertussen inderdaad van betrouwbare bronnen het advies gekregen om dat toch echt om veiligheidsredenen niet te doen. We vliegen nu naar Accra en dan kunnen we vanuit daar wel een veilige busreis naar Togo maken :).

Groet,

Amber

Veel plezier! En zelfs als je niet in Togo terecht komt, Ghana heeft ontzettend veel te bieden!

Vergeet niet dat je een multiple visum voor Ghana nodig hebt. En best neem je ook reeds in Brussel een visum voor Togo (dat krijg je binnen een half uur voor 40 EUR). Om tijd- en geldverlies aan de grens (in beide richtingen) te voorkomen…

Beste Armah,

Bedankt voor je tips! Ja, ik ben ook enorm benieuwd naar Ghana! Ik heb veel goeds gehoord over de hartelijke bevolking en mooie cultuur :).

Groet,

Amber