Reistip : Familiepark Plaswijckpark te Rotterdam

**Breng eens een bezoek aan het Plaswijckpark te Rotterdam **

**Verkeerstuin
**
Afgelopen week bracht ik met mijn kleinkinderen een bezoek aan het Plaswijckpark te Rotterdam. Als eerste snelden zij zich naar de vernieuwde verkeerstuin, waar zij naar hartelust met de skelters konden crossen. Zebrapaden, stoplichten, rotondes, alles was aanwezig in de verkeerstuin.

**Benzine tanken in de Verkeerstuin

Huis in de Heuvel

**
Vervolgens werd een bezoek gebracht aan het Huis in de Heuvel. Dit gebouw staat midden in de Speelwijck en heeft een oppervlakte van 1600 vierkante meter. In het binnenspeelhuis kun je trampolinespringen op bedden, badschuim spuiten in de badkamer en klauteren en kruipen door geheime gangen en tunnels.

Op een ander gedeelte van het park is een Havenspeeltuin aangelegd. Hier kun je spetteren zoveel je wilt. Bepaal zelf wat je gaat doen in de waterspeeltoren. Maar let op, zorg dat je niet onder de waterbak staat als deze omvalt.

**Speelwijck
**
Als je verzot bent op schommels, glijbanen en klimrekken, kom je ook aan je trekken in de speeltuin van het park. Je kunt hier ook terecht voor de ballenbak en met een vlot over het water varen.

Lekker bouwen in Het huis in de heuvel

Kortom om te spelen is er meer dan genoeg te beleven.

Wil je het iets rustiger aandoen, dan kan ik je aanraden om met de rondvaartboot een tochtje te maken over de bergse plas, die naast het park ligt. Ook kun je je over het park laten rijden met het boemeltreintje. Achter de locomotief rijden drie wagons, waarin je plaats kunt nemen.

**Dierenrijck en Engelse Tuin
**
Nog niet genoeg gezien, kijk dan ook eens in de Engelse tuin, waar je allerlei fonteinen vindt. In de daarnaast gelegen apenspeeltuin kom je twee soorten apen tegen. De ene soort, zwart - witte vari’s spelen op een eiland in de zon. De capucijnapen klauteren rond met hun lange staarten. In het Dierenrijck vind je ongeveer 60 verschillende diersoorten, zoals otters, alpaca’s, europese oehoes etc,etc.

**Restaurant
**
Als je van al het spelen dorst en trek hebt gekregen, dan kun je terecht in het restaurant op het park, waar je je te buiten kunt gaan aan allerlei lekkernijen, zoals snoep, limonade, koffie en thee voor je vader en moeder en overheerlijke frietjes met allerlei snacks.

Er bestaat ook een mogelijkheid om op het park je verjaardagsfeestje te vieren en met je klas een schoolreisje te maken.
voor verdere informatie over openingstijden, toegangsprijzen e.d. verwijs ik je naar www.plaswijckpark.nl

Wat ik zelf als een prettige bijkomstigheid heb ervaren is het feit dat rondom het restaurant en de verkeerstuin gratis wifi wordt aangeboden.

Mijn kleinkinderen hebben zich de hele dag uitstekend vermaakt en hebben genoten van alle attracties die werden geboden.