Hallo iedereen,
Ik ga samen met mijn vriendin naar Costa Rica dit jaar. Wij hebben besloten om in het regenseizoen te gaan
reizen. Na wat puzzelen zijn wij tot dit reisschema gekomen. Ik hoop van een ieder te horen of dit realistisch
is of dat ik nog zaken moet aanpassen.
In Drake Bay willen we van te voren onze overnachtingen boeken bij Finca Maresia. Van daar zullen we dan
diverse excuries gaan volgen. In Puerto Viejo boeken wij ook van te voren bij Mother Dear Ocean Cottages.
De rest van de overnachtingen zoeken we daar wel uit. Hieronder het schema.

Hoi hoi,
Costa Rica, top keus! Wat een prachtig land. Ik ben net terug van 3 weken rondreizen daar dus ik voelde me aangesproken je even een berichtje achter te laten.
Je route ziet er geweldig uit, ik heb iets soortgelijks gedaan. Houdt er rekening mee Costa Rica is een ‘klein’ landje en goed te doen in 3 weken. Echter is de reistijd vele male langer dan hier in NL. De wegen zijn is sommige gebieden, vooral rondom de vulkanen, simpel weg slecht! Uren zit je te hobbelen in een bus en dan heb je in verhouding maar een klein stukje afgelegd. De ritten zijn wel echt geweldig omdat je zo pas echt het land ervaart.
Ik zie dat jullie niet naar Samara gaan. En als ik je iets mee mag geven. Dit strand is niet te vergelijken met andere stranden. Ik vond dit bij uitstek de mooist plek van heel Costa Rica.
PuertoViejo is mooi, maar hoef je niet langer dan een dag of 2 te vertoeven. De mangrove tochten zijn er prachtig maar heb je in 2 uur gezien. Dan kun je er verder heerlijk vertoeven en een wandeling maken maar meer heeft het gebied niet te bieden.
Al met al, wat jullie ook kiezen het wordt geweldig! De natuur, de bevolking en het leven daar is prachtig. Ik wens jullie heel erg veel plezier en geniet er vollop van.
Hey Anne,
Dat klink inderdaad wel goed alleen heb ik gelezen dat in de maanden april mei september en
oktober het aan de Caribische kust ‘droog seizoen’ is. Omdat we dan zo min mogelijk regen willen
dachten we daar heen te gaan. Ben jij aan beide kusten geweest en zo ja wat vond je leuker ?
IS het beter om de regen voor lief te nemen en dan toch maar naar de westkust te gaan ?
Hoi hoi,
Ik ben inderdaad aan beide kanten geweest. Het strand van Samara is rustiger. Je kunt er zwemmen, snorkelen, surfen. Aan de Caribische kust ( tortuguero ) konden wij niet zwemmen of genieten van de zee. Dit ivm de zware stromingen in die periode.
Excuus ik heb twee plaatsnamen door elkaar gehaald. Ik heb even mijn route erbij gepakt en het Palo Verde gebied is het droge stukje waar ik niet langer dan twee dagen zou vertoeven. Puerto Viejo is wel absoluut een prachtige omgeving! Hier kun je prima 4 dagen bezig blijven. Sorry.
De regen heeft een heel groot voordeel. Alle plantage staat namelijk er prachtige groen en bloeiend bij. Het nadeel is de flinke druppels die er vallen. Wij hebben er een aantal buien gehad die zo stevig zijn dat we niets anders konden dan de bui afwachten. Wat enorm veel sfeer geeft als je onder een afdakje tussen de locals staat!
Persoonlijk vond ik de westkust mooier, leuker, meer activiteiten en diverser. Aan de westkust heb je ook grote nationalparken waar je veel luiaards kunt spotten. Manuel Antonio bijvoorbeeld is ook prachtig!