Reisgenootje gezocht! Oktober 2013: Darwin -> Melbourne

Hallo allemaal,

Ik ben Yannick, 25 jaar, afkomstig uit Limburg en in juni afgestudeerd. Tijd dus om de droom van mijn leven waar te maken!

Op 24 september vertrek ik vanuit Brussel naar Darwin. Intussen heb ik al geregeld met Travellers Autobarn dat bij aankomst een mooie stationwagon met camping materiaal en de nodige verzekeringen, rego, … in Darwin klaar zal staan.

De bedoeling is om vervolgens in de loop van oktober vanuit Darwin door de outback te trekken richting o.a. Alice Springs, Uluru, Coober Perdy, … een fantastische ervaring volgens andere backpackers die ons voor geweest zijn! In oktober is het klimaat dan ook nog ideaal om door de outback te rijden.

Vervolgens gaat de reis, in grote lijnen, verder richting Adelaide, Melbourne, Sydney, Gold Coast, Townsville, Cairns, Darwin. In het voorjaar 2014, nadat het regenseizoen gedaan is in het noorden, ga ik daar dan de nationale parken bezoeken nadat de natuur daar heropgeleven is en de indrukwekkende watervallen weer stromen. Wat ik dan ook nog zou willen doen, is een 4WD huren om naar Broome te rijden via The Gibb Road. Maar dat is nog ver, we zien wel… :wink:

Ik start deze topic voornamelijk om een reisgenootje te zoeken om de grote oversteek te maken van Darwin naar het zuiden. Ik denk dat dit in de eerste plaats veiliger en plezanter is met twee dan helemaal alleen. Eenmaal in het zuiden kunnen we misschien nog gewoon samen verder reizen of onze eigen weg gaan

Mensen die dus eind september, begin oktober in de buurt van Darwin zijn en het wel zien zitten om samen met de wagen door de outback te trekken, laat gerust iets horen!

Je kan me eventueel ook mailen:

yanco.down.under@gmail.com

Binnenkort ga ik ook werk maken van mijn blog waarin ik de voorbereidingen wat verder zal toelichten!

Groetjes,
Yannick