Hallo,
ik heb al eerder een bericht geplaatst voor vrijwilligerswerk in suriname, dat wil ik nog steeds, maar ik zit niet vast aan suriname. Ik wil in elk geval werken in een sociaal project. Het liefst wil ik mei 2011 vertrekken. Wil jij ook graag werken in een sociaal project en ook rond mei vertrekken, stuur dan een berichtje :D.
Groetjes Tamara
Hallo Tamara,
Wat leuk dat je vrijwilligerswerk wilt gaan doen! Aangezien je nog niet helemaal definitief voor Suriname hebt gekozen, raad ik je aan om vrijwilligerswerk op het platteland van Cambodja te gaan doen. Ik heb dit twee keer via Cambodia-Dutch gedaan en dat is echt een aanrader en een onvergetelijke ervaring!
Het is de bedoeling dat er minimaal twee vrijwilligers tegelijkertijd zijn, dus alleen ben je niet!!
Cambodia-Dutch Organization werkt al een aantal jaren op het Cambodjaanse platteland in twee communes waar armoede, honger, slecht/geen water en ziektes heersen. Op het platteland leef je tussen de lokale bevolking leer je het echte, pure Cambodja kennen.
Cambodia-Dutch heeft vorig jaar een medische post geopend waar vrijwilligers met een medische achtergrond voor worden gezocht.
Daarnaast is de organisatie op zoek naar vrijwilligers die de lokale leraren willen helpen tijdens het voorbereiden en het geven van Engelse lessen. Cambodia-Dutch stat heel erg open voor eigen initiatieven. Zo kun je bijvoorbeeld sport- en speldagen organiseren, hygiëne voorlichting geven, etc. Cambodia-Dutch Organization werkt vanuit een idealistisch oogpunt en vraagt daarom alleen een kostendekkende bijdrage en werkt alleen maar met vrijwilligers.
Mocht je geïnteresseerd zijn, neem dan contact met op via [EMAIL=“volunteers@cambodia-dutch.org”]volunteers@cambodia-dutch.org of kijk voor meer info op www.cambodia-dutch.org.
Groeten,
Maaike