Reisgenoot(en) voor Kyrgystan zomer 2009

Hallo medereizigers!
Mijn naam is Filip 37 jaar.
Ik ben al twee maal naar Kyrgystan geweest en kan vrij goed russisch.
Dat geeft al aan dat ik er redelijk verslaafd aan ben.
Graag zou ik gezelschap vinden om daar te gaan trekken.
Verder mischien een korte strandvakantie aan lake yssik kul waar je heerlijk kunt zwemmen,kultuur…
Als dit je wel iets lijkt drop me a line…
Ben van plan van binnenkort(of lang:)hier een blogje te plaatsen.
Groetjes
Filip

Hallo Filip,

Jij had misschien al lang geen reactie meer verwacht op je zoekertje van oktober verleden jaar, of misschien ben je wel bedolven geweest onder de reacties…

In ieder geval toch maar even reageren.

Ik ben volop bezig met een Toyota Landcruiser 105 (Tropical version) van 2004 te prepareren voor wereldreizen in 't algemeen en Afrika- en Azië-reizen in het bijzonder.
Heb wel al wat ervaring met 4x4 reizen, (Landcruiser 90),(bv. Ijsland, Marokko) ook met reizen in de tropen (maar dan met huurwagen) (Thailand, Cambodia, Cuba, Ivory Coast) héél veel reizen met motorhome (gans Europa inclusief Noordkaap en gans Turkije) doch echte langdurige reizen ver weg moeten nu nog beginnen.

Mijn oorsponkelijk plan was van gans West-Africa zo snel mogelijk te doen, nog voor het regenseizoen, maar ik dacht dat dat mij niet meer ging lukken. Ben dus al gesettled om dat op het einde van het jaar pas te doen en ben nu aan 't uitkijken naar een leuke bestemming die noodzakelijkerwijze tijdens onze lente-zomerperiode moet gebeuren

En dan had ik aan Mongolië gedacht. Hiervoor denk ik dat ik best een partner heb die zijn mannetje kan staan in het Russisch. Onderwege uitgebreid Kyrgystan bezoeken is voor mij een uitdaging.

In principe doe ik dergelijke reizen alleen maar de ervaring heeft me geleerd dat ik nooit heel lang alleen blijf… Als we met twee gaan in één wagen zullen we daarover misschien wel heel duidelijke afspraken moeten maken.

Wil je even kontakt opnemen om te kijken of we elkaar kunnen helpen?

Altijd welkom

Lucas

Hoi Lucas.
Van die reacties,awel van de week pas een paar.
De lente is in het landzullen we maar denken.
Ik zie dat je al wel het een en t’ander gedaan hebt.
Ijsland moet seriues de moeite zijn.
Kirgistan en Mongolié,hoe lang zoek je in centraal azié te blijven?
Ik kan maximaal 3 weken weg deze zomer,in july.
Kirgistan is een prachtig land,met een heel gevarieerd landschap.
Naar het schijnt is de route van bishkek(hoofdstad)naar tadjikistan één van de mooiste om te doen.
Persoonlijk ben ik meer voor trekkings.
Ik heb er al diverse in Kirgistan gedaan,Roemenié en Makalu bace camp nepal.
Als het wat gecombineerd kan worden lijkt het me wel intresant.
Ik ben wel curieus hoe je dat gaat aanpakken om die jeep naar daar te krijgen,ik zou toch wel plaats houden voor wat bakken trippel van westmalle.
Trouwens heb nog een zus die in Kontich woont.
Ik zou zeggen drop me a line,en als je iets wilt weten…:slight_smile:
Greetz
Filip

Ik heb veel gereisd in Kyrgyzstan, ben niet in de markt om mee te gaan, maar als je informatie nodig hebt kan ik je misschien wel verder helpen.
Als je 3 weken vakantie hebt, kan je beter iets van te voren organiseren, een trekking b.v. en niet alles ter plekke gaan uitzoeken. Je bent daar n.l. heel veel tijd mee kwijt. Kyrgyzstan is behoorlijk bureaucratisch en
" op tijd komen" is een zeer rekbaar begrip voor een Kyrgyz. In diverse reisboeken vind je steeds de zelfde bestemmingen ( in de buurt van Karakol) Het gevolg is dat het daar langzamerhand net zo druk is als in Nepal. In de rest van het land zijn ook schitterende trekkings te maken en maak je nog kennis met het land en de bevolking zoals het oorspronkelijk is. Ik heb zelf een 3 weekse trekking gemaakt, georganiseerd door ecologische Kyrgyzische organisatie. Ik kon me toen aansluiten bij enkele andere lopers uit Duitsland. Behoorlijk pittig maar in een woord fantastisch. Mocht je meer willen weten, laat het me dan even weten.

Adri

Hé Filipovitsj,

Mijn naam is Marian en ik ben 43 jaar.
Ik ben verknocht aan minimaal Oost-Europa en nog verder en mijn Russich gaat gestaag bergopwaarts. Land, bevolking, grond, lopen, trein, bus, slaapplek, genieten, water, strand zijn een beetje de steekwoorden.
Have I trow a line?

Groetjes,
Marain

Hoi Marian.
You have thrown a line!
Ik denk dat Kyrgystan bijna alles van je lijstje kan waarmaken alleen treinen.
Ze zijn er wel maar,laten we zeggen dat de meeste sociale voorzieningen er de jongste jaren niet beter op worden.
Ik denk dat je zo wat vanalles wil doen op reis.
Heb je mijn blogje al gelezen?
Heb ik gepost op begin november.
Annyway verleden jaar heb ik een trekking gedaan van 3 dagen en een dagtrip.
En drie dagen strandvakantie,en twee dagen vissen.
Nu had ik in mijn achterhoofd een week trekken een yurtstay van een dag of twee en strandvakantie voor enkele dagen aan het yssikkyl meer.
Wat denk je?
Groetjes
Filip

Hoi Adri,bedankt voor het mailtje!
Waar heb je die trekking gedaan?
Drie weken is wel serieus.
Zelf heb ik twee trekkings in Karakol gedaan,en een yurttrekking aan het song kol meer,centraal Kirgistan.
Ook al twee dagtreks gedaan in Alla Archa.
Verleden jaar ben ik langs geweest bij geoid in bishkek en heb er elke toppo kaart gekocht die me intresant leek.
Om maar te zeggen dat ik zeker geintreseerd ben in uw ervaringen ginder.
Groetjes
Filip