Ranger curssussen in Zuidafrikaans wildpark Kololo

**:SOUTHAFRI **
In het door Nederlanders geleide wildpark Kololo in Zuid Afrika worden van 15 tot 26 mei en van 1 tot 12 juli 2006 ranger cursussen gehouden.

Een ranger cursus is bedoeld voor degenen die hun kennis van het leven van wilde dieren en het onderhoud van een wildpark willen vergroten. Er zijn geen toelatingseisen, hoewel enige kennis van het onderhoud van wild en parkbeheer een aanbeveling is. De cursus wordt gegeven in het Engels.

Cursus informatie
Tijdens de cursus komen de volgende onderwerpen ter sprake:
Geologie en klimatologie
De biosfeer van Waterberg
Ecologie en astronomie
Vleeseters
Zoogdieren
Vogels
Vissen en amfibieën
Parkonderhoud en management
Reptielen en eerste hulp

Kosten
De kosten voor deze cursus bedragen € 895,- In de prijs is inbegrepen: vlucht Amsterdam-Johannesburg, vervoer naar Kololo, verblijf, maaltijden, excursies, lezingen en cursus materiaal. Aan de cursus kunnen maximaal tien personen deelnemen. De cursus gaat door bij een minimum aantal van vijf personen. Men verblijft in tenten en naast ‘bush cooking’ worden de maaltijden geserveerd in het restaurant van Kololo.
De cursus wordt afgesloten met een examen en de geslaagden ontvangen een diploma.

De reis
Kololo ligt op drie uur rijden boven Johannesburg. Daar worden de worden de deelnemers opgehaald en naar Kololo gebracht.

Bron: TourPRess Holland

aaah!!

Waar kan ik me aanmelden!???

Grt. Reinier.

Klinkt gaaf zeg! Als ik tijd had zou ik zo meedoen :slight_smile:

Inmiddels bieden wij ook 1 tot 3 - daagse rangercourses aan. Onder begeleiding van een proffesional die tevens game-rangers voor de nationale parken mag opleiden.

Ondermeer aan bod komen:

.overleven in de bush (water vinden etc.)
.sporen indentificatie carnivoren en herbivoren.
.orientatie mbv zon-bomen etc.
.sterren uitleg.

en nog veel meer.

De cursus vind plaats vanaf Amukela lodge, dus in het Balule big-5 privé natuurreservaat.

Een unieke manier om je vakantie wat extra’s te geven!

Groetjes uit de bush,

Corné.

www.amukela.com

Meer info over de Ranger curssussen kun je hier vinden: http://www.kololo.nl/software/ranger.htm

Wanneer je meer wil weten over de bush/survival course die wij aanbieden, dan kun je ons mailen op: [EMAIL=“info@amukela.com”]info@amukela.com

Groetjes uit de zonnige bush :slight_smile:

Corné.