Raja Ampat Micro toerisme

Waarom is er zo weinig aandacht voor het micro toerisme in Raja Ampat.
Je helpt er niet alleen de oorspronkelijke bewoners van Raja Ampat mee maar je leert ook de natuur en cultuur van
Raja Ampat kennen met hun gewoontes en gebruiken.
Daarnaast is het veel goedkopere dan de grote resorts.

Ik ben afgelopen zomer in Raja Ampat geweest, en ik heb getwijfeld tussen homestay (microtoerisme) en een klein resort. Uiteindelijk heb ik voor dat laatste gekozen, waar ik absoluut geen spijt van heb.

Ik heb twee homestays gezien. Eentje vrij dicht bij Waisai, eentje op het eiland Kri. (Namen weet ik niet.) Ze zagen er beide fantastisch uit, maar de ligging van het resort bij Wasai was zo dat je niet zelfstandig vanuit het resort kon wandelen (alleen jungle) of snorkelen (veel te veel surf door de positie van de baai).

Mijn reden om naar Raja Ampat te gaan was om te duiken. Ik vind een goede duikschool essentieel. Ik wilde een infrastructuur om drie duiken per dag te kunnen maken. Wanneer je bij een homestay verblijft, mis je de korting van een duikpakket en wordt daarnaast vaak een extra toeslag gerekend voor de pick-up. Ik zou daardoor voor een homestay ongeveer net zo veel kwijt zijn als in het resort! Daarnaast had ik geen zin in tijdrovende transfers.

Voor een week relaxen zou ik voor homestay kiezen, voor een week duiken niet. Om homestay verder te promoten zou het misschien handig zijn om een betere database met beschrijving van de accommodatie en (meer belangrijk) de ligging te geven.

Ik had eerlijk gezegd nooit van Raja Ampat gehoord voordat ik het zojuist intypte op google, maar het ziet er prachtig uit! Misschien dat u door hier aandacht te geven op het forum aan Raja Ampat deze bestemming kunt promoten? Want ik denk dat er weinig aandacht voor is omdat veel mensen niet van het bestaan weten.