Raad de Spanje foto!

Waar staat dit gebouw? Wie is deze bekende Spaanse persoon. In welke streek ligt dit landschap? Allemaal thema’s voor dit spelletje. Degene met het goede antwoord krijgt een punt, plaatst een nieuwe foto binnen 2 dagen en vermeld de totaalscore. Om het iets moeilijker te maken kun je de foto bewerken met een bijvoorbeeld fotoshop, maar dat is optioneel succes!

Om maar met een makkelijke te beginnen: hoe heet en waar staat dit gebouw?

http://www.linguaschools.com/images/barcelona_week_pic4B.jpg

Dit is volgens mij de Sagrada Familia in Barcelona.

Liefs,
Carolina

Dat was natuurlijk ook niet te missen :wink: Puntje voor Carolina…volgende foto please!

Hihihi, hoeraaaa! Het eerste punt voor mij!

De volgende foto is volgens mij ook niet al te moeilijk…
In welk gebouw in welke plaats vind je dit?

Klik op het plaatje
voor een vergroting.

Veel succes!

Liefs,
Carolina

Wil er niemand een poging wagen???

Hmz nog steeds geen reacties… Dat kan twee dingen betekenen: 1. Of de foto is te moeilijk of 2. Niemand vind het spelletje leuk. In beide gevallen zou het toch leuk zijn om daar even iets van te horen.

Mocht het punt 1 zijn, dan kan ik een hint geven hoor.

Liefs,
Carolina

Hoi!
Voor zover ik weet is dit de cathedraal in Cordoba… of niet?
groetjes,
Willeke

hola carolina !!!

het is de MEZQUITA in de stad Cordoba, oorspronkelijk was het een moskee en later werd het de kathedraal van de stad.

hasta luego

Het is goed geraden! De naam van dit gebouw is inderdaad de Mezquita. Oorspronkelijk een moskee, maar sinds de 13e eeuw in gebruik als de kathedraal van het bisdom Córdaba. Willeke was eerder en heeft het punt gewonnen! Aan jou dus ook om de volgende foto te plaatsen.

Even herhalen, het mag verder gaan dan alleen gebouwen, hè?! Thema’s voor dit spelletje kunnen bijvoorbeeld zijn: Wie is deze bekende Spaanse persoon of in welke streek ligt dit landschap etc… Succes!

De score tot nu toe:
Carolina…1
wannago2spain…1

Liefs,
Carolina

Hola!

een nieuwe foto voor de liefhebber:

WAAR en WAT is dit?

groetjes,
Willeke

de Puente Nuevo (“Nieuwe brug”) in Ronda

Klopt helemaal! Dit is inderdaad Puente Nuevo in Rhonda.
Made in Holanda wint hiermee 1 punt. Aan jou de taak om een nieuwe foto te plaatsen!

Score so far:
Carolina…1
Wannago2spain…1
Made in Holanda…1

Groetjes,
Willeke

Oeps, had ik niet over nagedacht, dat ik dan zelf wat zou moeten verzinnen.
Maar ik heb wat gevonden. Lijkt me moeilijk, tenzij je er ooit bent geweest.
Succes,
Angelique

Pffff, ik heb geen idee… Dit komt mij in het geheel niet bekend voor…

Zal ik als hint de Provincie noemen, of de naam van de rivier?

of beide…

Het grappige is dat er eigenlijk niet eens een vraag wordt gesteld … en wij allemaal maar nadenken! Wat wil je weten, de naam van de brug, welke weg het is, welke rivier, in of bij welke plaats …?

De rivier is de Ebro, weten jullie dan welke plaats het is?

Hm… Ik denk de plaats Mora d’Ebre. Of anders Mora la Nova.

Volgens mij is dit namelijk de brug “Puente de las Arcadas” die deze twee dorpen met elkaar verbindt. Klopt dat?

Liefs,
Carolina