Proost! Koala met grote dorst

Veel beweging krijg je meestal niet in zo’n snoezige koala. Maar dit exemplaar uit Athelstone klom uit een boom om zijn dorst te lessen bij een vriendelijke wandelaarster. Pas na drie flessen water was de koala voldaan.
De ochtendwandeling van Woo-Hyang Sun door de heuvels van Adelaide verliep gisteren iets anders dan gewoonlijk. “Ik was aan het kuieren bij de ingang van het Black Hill Conservation Park toen mijn echtgenoot een koala spotte in een boom”, zegt Sun aan news.com.au. “We schoten wat foto’s en de koala leek aanvankelijk schuchter. Maar ze blijf mij aanstaren alsof ze iets van mij wou. Ik goot wat water in mijn hand en de koala dronk het meteen op.”

http://static3.hln.be/static/photo/2013/15/12/11/20130201135125/media_xll_5522156.jpg

Dat bleek niet genoeg voor het dorstige dier. Het werd warmer en de koala werd stoutmoediger. Ze klom uit de boom, na eerst minutenlang in de ogen van Suns man te hebben gekeken. Het leek wel of de koala achter het stuur van Suns auto wou gaan zitten, aldus Woo-Hyang Sun.

Lees verder bron: Het Laatste Nieuws.be