Hallo,
Ik hou natuurlijk zoals bijna iedereen op dit forum van Italië. Ik zou graag in contact komen met mensen tussen 45 en 58 jaar (jonger of ouder mag ook) die eveneens van Italië houden en die wonen in de omgeving van Gent of Wetteren in België. De bedoeling is om een gezellig groepje te vormen en om af en toe samen te komen om ideeën en ervaringen uit te wisselen over reizen naar Italië, informatie uit te wisselen, leuke en minder leuke voorvalletjes te vertellen, enz. Wie geïnteresseerd is, kan me een e-mail sturen.
Cara Anne- Marie,
En dan natuurlijk (samen) lekker Italiaans koken…? Die mogelijkheid heeft heeft internetten niet.
Trouwens ik denk dat als je in je omgeving een cursus(je) Italiaans gaat doen, je ook vanzelf klasgenoten ontmoet met wie je zo’n groepje kunt vormen.
En ander (vaak succesvol gebleken) idee:
je zoekt vier, vijf, zes of meer mensen die Italiaans willen leren/verbeteren. Dàn zoek je een Italiaanse lera(a)r(es). (Kan ook een Italiaanse kennis of kok uit een restaurant …) zijn zonder de benodigde diploma’s) Als klaslokaal gebruik je je eigen woonkamer (en/of keuken…)
Die ‘praatgroep’ ontstaat dan vanzelf.
En natuurlijk gebruik je deze rubriek op Wereldwijzer voor een (maandelijks) verslag …en het schriftelijk contact tussen je ‘klasgenoten’.
Het is maar een idee.
Succes en
Distinti Saluti
Arturo.
Cara Anne-Marie,
Ik ben woonachtig in Gent en leerkracht Frans & Italiaans. Ik ben op zoek naar een praatgroep Italiaans om mijn actieve kennis op peil te houden. Vond je intussen een praatgroep Italiaans in de buurt of richtte je er intussen zelf eentje op? Zo ja, kun je me hierover informeren. Ik ben alvast kandidaat.
Cordiali saluti,
Fransiska
Hoi Anne Marie,
Is er iets terecht gekomen van je oproep om Enthousiaste Italie liefhebbers bij elkaar te krijgen?
Ik ben wel geintesseerd. Ik kom veel in Italie ga vaak een lang weekeinde ergens heen, Heb zakelijk veel met Italianen te maken op het moment. Heb zelf ook een een verblijf aan het lago Maggiore. Koken doe ik ook graag.
Ben op zoek naar een aantal mensen die ook enthousiast zijn en wil graag eigelijk Italiaanse les gaan nemen.
groeten Bert
Hallo Allen, wat denken jullie ervan om deze oproep, discussie op het Italie forum te starten!? Hartelijke groet, Jiska