Paar dagen strand?

Beste ‘Peru-kenners’,

Ik ben momenteel in Huaraz, onwijs mooi maar dat geheel terzijde. M’n vlucht terug (aan alles komt een eind) is 2 mei dus ik heb nog wat dagen. Mijn tijd verdoen in Lima is voor mij niet echt de ideale invulling denk ik dus is er (liefst ten noorden van Lima) een locatie waar ik nog wat dagen rust kan pakken aan het strand?

Pre’s:

• Makkelijk bereikbaar vanaf Huaraz
  • Luchthaven Lima direct bereikbaar (Niet noodzakelijk maar dan hoef ik niet terug naar Lima)
  • Hoeft geen hoempapa-oord te zijn, maar een beetje gezelligheid mag wel

Gracias!

Je zou naar Ancón kunnen gaan, vlak ten noorden van Lima. Naar bijvoorbeeld Kris Nijs. Zoek op dit forum naar zijn postings onder de naam krispaneuropean. Hij kan je ook helpen inzake je kennelijke allergie voor Lima.
Een andere mogelijkheid is Huanchaco bij Trujillo. Het vliegveld van Lima is per vliegtuig vanuit Trujillo direct te bereiken. Zou je met de bus terug gaan, tsja, dan zul je in Lima toch een taxi naar de luchthaven moeten nemen.
Slechte ervaringen met Lima?
http://people.zeelandnet.nl/vaneijs/

1 like

Van Huaraz kan je nachtbus nemen naar Trujillo en daar 1/2 riijden ligt huanchaco , Niet het mooiste strand van Peru maar wel aangenaam relax vertoeven.

Wens je meer luxe , keer dan terug naar Lima Bus of vliegtuig (LC Busre) en neem de bus naar Paracas , daar heb je Hotel Hacienda , een luxe resort met zwembad , de bus Oltursa stopt voor de deur !

1 like

Allen hartelijk dank voor de reacties! Ik ben toch naar Lima gegaan. Had geen trek meer in openbaar vervoer. Ik vermaak me hier nog wel tot zondag.

Muchas gracias