Overwinteren; hoe is het weer?

Hallo,

Mijn ouders zitten er over te denken om te gaan overwinteren in Benidorm, van medio januari tot media maart, op een camping.

Alleen twijfelen ze ivm het weer. Kan iemand mij vertellen hoe het weer nou écht is in deze periode? Je leest en hoort zo veel verschillende verhalen! Aangezien veel mensen overwinteren in Benidorm, zou ik bijna denken dat de temperatuur wel aangenaam moet zijn, maar ja…wat is aangenaam?

Kan je in korte broek en t-shirt lopen in deze periode en op een terrasje zitten of toch niet? En de avonden, het is vroeg donker lijkt me, maar hoe is dan de temperatuur?

Ik hoop dat iemand me hier meer over kan vertellen, alvast bedankt!
<!-- / message –>

Misschien heb je hier wat aan:

Met verwarming aan in de caravan of camper is het wel te doen…

Mbt korte broek en t shirt is dat erg persoonlijk, ik heb winterkleren aan bij 13 ºC (nog net geen muts op), de doorsnee Brit loopt dan in z´n blote bast rond…lol2. Het is maar wat je gewend bent.

Als ze toch gaan waarom dan niet “wat” verder naar het zuiden??

Bedankt voor de reactie en de link!

Alleen een klimaattabel heb ik inderdaad al eerder gezien, maar het gaat mij om de ‘gevoelstemperatuur’. Wat ik heb gehoord en gelezen, is dat het juist in Benidorm erg aangenaam is qua temperatuur en dat het hier zelfs beter is dan zuidelijker en Portugal. Maar ik zou dit graag willen horen van mensen die in Benidorm zijn geweest in januari/februari/maart.

Ik hoop op meer reactie, alvast bedankt weer!

Hallo,

Ik woon zelf in Benicassim wat iets hoger ligt dan Benidorm, maar ook aan de kust en heeft dus een zeer vergelijkbaar mediteraan klimaat. Mijn ervaring is dat het overdag erg zonnig kan zijn en dat als je uit de wind zit, je makkelijk in korte broek kan zonnen. ´s Avonds is het al gauw donker en koud. Ik persoonlijk zou liever niet gaan kamperen om deze reden. Je bent al gauw gedwongen om ´s avonds veel tijd in de camper door te brengen bij de kachel. Misschien is het beter om iets te huren in Benidorm e.o.

Hoy,

Inderdaad, allemaal goed en zacht tijdensaar 's avonds koelt het toch veel af . Je kan beter een appartement met verwarming nemen voor de winter. Er is toch iets meer ruimte en confort , dus gezellig onder mekaar . Voor 400 € heb je toch al iets all in aan de costa blanca. Dat is toch niet zoeen groot verschil met op een camping te verblijven ,; als je de pluspunten er bij neemt . Dat was mijn tip.

Doei,

Hallo spanje vrienden
wie kan mij vertellen wat pcm betekend achter de huurprijs van een huis
alvast bedankt voor de reactie

peter

per calendar month?

1 like