Opzoek naar een gastgezin in Stockholm

Beste allemaal,

Na lange zoeken is dit een van mijn laatste opties om mijn Scandinavische droom waar te maken en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Het is namelijk zo dat ik na lang in spanning te hebben hebben gezeten een plaatjes toegekend heb gekregen in de studie Political Sciences aan de universiteit in Stockholm. Een groot feest, omdat hierbij mijn grote droom om in Zweden te gaan studeren voor mij uitkomt. En om eerlijk te zijn, is dat een best spannende droom.
Toch wil ik jullie een (wellicht brutale) vraag stellen. Want om deze enthousiaste dromen waar te maken, is wel een kamertje om te slapen nodig. Ik word over twee weekjes 18 en ben vol opzoek. De mensen die reageren op mijn mails zijn tot nog veelal oplichters of ‘creeps’ die mij een plaatsje bij hen in bed aanbieden. En dat is niet bepaald wat ik zoek. Voor mijn eigen gemoedsrust (en die van mijn ouders) ben ik opzoek naar een gastgezin. Daarom hoop ik dat er hier mensen zijn die een extra plekje in hun gezin/familie/huis/appartement overhebben. Vanzelfsprekend zal ik meehelpen in het huishouden, meehelpen met de kinderen (ik ben dol op oppassen) en mee betalen aan kost en inwoning.

Als er op dit forum mensen zijn die tips, advies of misschien een onderkomen kunnen geven, dan waardeer ik dit enorm!

Hartelijke dank op voorhand en vriendelijke groet,
Bente

Het eerste en enige wat mij zo snel te binnen schiet is de Hollandse Club in Stockholm

Oké, dan ga ik die sowieso een berichtje sturen! Bedankt!

Kan de Uni je niet helpen met huisvesting?