Opzetten reiscafé

Ik wil in Amsterdam een reiscafé opzetten. Het moet een ontmoetings- en informatieplek worden voor reizigers die naar Amsterdam komen en lokale mensen die geïnteresseerd zijn in reizen. Verder vind ik de combinatie van horeca en culturele activiteiten belangrijk. Kijk om een idee te krijgen eens op www.viaviacafe.com.
Omdat ik geen horecaervaring heb, ben ik op zoek naar iemand die mee wil doen. Dus heb je horecaervaring, ben je geïnteresseerd in reizen en ondernemend: laat dan eens wat van je horen.

Jeroen

Hai,

Het ziet er leuk uit. Maar heb je voor zoiets ook niet je horecapapieren nodig? Het idee zelf is wel leuk denk ik. Hoe zie je het organiseren van culturele activiteiten? Zijn dat activiteiten in Amsterdam (of wat algemener in Nederland) of buitenlandse activiteiten? Misschien is het ook een idee om internetfaciliteiten te bieden.

Michelle

Ja, ik denk inderdaad dat je de nodige horecapapieren nodig hebt. Daarom zou ik het ook graag samen doen met iemand die die heeft en ook wat ervaring met horecawerk.
Met die culturele activiteiten bedoel ik enerzijds organiseren van dingen voor reizigers in Amsterdam of ergens anders in Nederland waar ze elkaar kunnen ontmoeten(kan van alles zijn: kroegentocht, fietstochten, natuurgebied). Daarnaast denk ik ook aan activiteiten voor Nederlanders die geïnteresseerd zijn in reizen en andere culturen. Bijvoorbeeld foto/filmavonden, taalcursussen en landeninformatie. Verder is een café natuurlijk een plek waar men elkaar kan ontmoeten. Er valt van alles te bedenken, lijkt me.
Op internet is al het nodige te vinden, zoals deze site bijvoorbeeld. Ik vind het juist zo vreemd dat er in Nederland nauwelijks een plek is waar mensen die interesse hebben in reizen etc. elkaar ‘live’ kunnen ontmoeten.

Jeroen