Oppashuis Gezocht?

Hallo
Ik ben op zoek naar een oppashuis op Curacao.
Mijn vakantie kan ik zelf bepalen dus kan mij makkelijk schikken naar wanneer de bewoners op vakantie gaan.
Kan ook voor de dieren en tuin zorgen.
Ben je op zoek naar een oppas voor je huis reageer dan?
groet Zwaantien

Handigste is om dit aan te bieden bij de Marinebasis. Daar wordt regelmatig gezocht naar oppassers en men heeft niet graag mariniers of soldaten. Die slopen de inboedel regelmatig of houden grote feesten.
Veel van het vaste personeel gaat echter toch 1 keer per jaar op famillie bezoek in Nederland en dan moet het huis wel bewaakt achterblijven.

Hou er wel rekening mee dat oppassen niet betekent 's ochtends om 9 uur vertrekken en 's nachts om 2 uur terug komen.
Mensen willen een oppas in huis om inbraak te voorkomen. Wanneer je altijd weg bent kun je niets voorkomen, dan heb je in feite gewoon een goedkoop vakantie adres, maar dat is niet wat men zoekt.
Wees daarom eerlijk. Kom je om vakantie te vieren en weet je dat je vrijwel altijd op stap bent, zoek dan geen oppashuis.
Ben je gewoon het grootste deel van de dag thuis dan is het geen probleem.

1 like

Heel erg bedankt voor je reactie, en ik zal het grootste deel van de dag aanwezig zijn.
Ja ik zal wel eens een paar uurtjes winkelen of een strandje af en toe willen pakken maar niet dagen wegzijn.
Heb jij een ingang voor mij voor eventueel marine mensen te benaderen?
groet

Om door te dringen op de basis moet je eigenlijk op het eiland zijn. ZIt je in Nederland zou je kunnen bellen met de marine basis en dan vragen naar bureau huisvesting.

Je kunt ook bellen met ‘stichting beheer defensie woningen’ op Curacao. De marine basis moet je het nummer wel kunnen geven.
Maak vervolgens een soort van CV, geef aan wie je bent, wat je doet, welke opleiding je hebt genoten en evt referenties. Het is geen garantie dat je een oppashuis zult vinden, maar de bewoners van de huizen willen altijd weten wie ze in huis krijgen.
Ik heb in het verleden zeer vaak oppassers in huis gehad, maar voordat ze in mijn huis mochten heb ik ook altijd eerst navraag gedaan. Iemand die goed bekend stond kreeg op die manier veel vaker een oppashuis. En stelletjes hebben ook nog eens meer kans dan personen alleen.

Sommige militairen zitten alleen op het eiland en af en toe komt dan hun partner over, dan zoeken ze ook een oppashuis.

Maar in ieder geval succes met de zoektocht.