Open air expo art on wheels fort new amsterdam.

Inzamelingsactie sociale projecten SURIFESTA 2014.

Ik ben bijna 4 weken intensief bezig geweest met het inrichten van de expositie die gehouden wordt in het Openlucht Museum Fort Nieuw Amsterdam in Suriname.

Elke dag vanuit de stad over de Bosje Brug was voor mij een uitje gezien mijn bezigheid. De samenwerking met de medewerkers van het museum was uitstekend.

Elke dag komen er bussen met toeristen naar het Openlucht Museum Fort Nieuw Amsterdam in Suriname. De meeste komen uit het buitenland, en hebben zin in een praatje wanneer zij erachter komen dat ik die kunstwerken gemaakt heb. Zoals gezegd was ik dus bezig met het inrichten van mijn werkstukken, waaronder creatief bezig zijn met verf, maar ook planten verpotten en verzorgen.
Over Lof en Complimenten heb ik op dat moment geen gebrek, want die krijg ik dan genoeg.

Het is mij toen opgevallen dat er constant foto’s werden gemaakt van mijn kunstwerken.

Toen kwam bij mij het idee om geld te gaan inzamelen bij alle mensen die mijn Werk mooi vinden.
Met dit idee ben ik toen naar dhr. Alberga gestapt, de directeur van het museum om het te bespreken.
We hebben toen afgesproken om al het opgehaalde geld te zullen schenken aan een of meerdere goede doelen tijdens SURIFESTA in december 2014.

Stel op sprong moest ik een nieuw kunstwerk bedenken om dit nieuw idee te kunnen uitvoeren.

Nu staat naast het kado van de president een Geldtrommel waarin iedereen die mijn werk mooi vindt een bijdrage kan doen voor onze sociale projecten.

Ik ben er trots op om op deze leeftijd te kunnen kiezen voor het Kunstenaarschap.