Wij zijn op zoek naar een rustige en mooie boerderijcamping dicht bij de kust in de strook van Perpignan tot Montpellier. Kent iemand zo’n camping? Heeft iemand ook ervaring met het weer in deze streek? Ik heb gehoord dat het regelmatig voorkomt dat het weer wat tegenvalt doordat onweersbuien tegen de Pyreneeen aanklappen en “terug stuiteren” naar de kuststrook.:zon02:
Ik zal er een aantal voor u op een rijtje zetten. Dan kunt u rustig uw keuze maken, wie weet zit er iets tussen naar uw wensen. Te beginnen op te merken dat een boerderijcamping en de kust erg lastig te combineren zijn. Vaak moet er iets meer landinwaards gezocht worden… Is dat geen bezwaar dan weet ik nog wel een aantal campings op te noemen!
Voor nu heb ik dit lijstje voor u samengesteld:
http://www.camping-solongo.com
http://lalouviere.free.fr
Groetjes en ik hoor het wel!
Wouter v. Kuijk
Oja… over het weer. Ik kan er niet te veel over zeggen, maar ik weet dat de Languedoc een heel droge en hete streek kan zijn. Met een beetje pech hebt u inderdaad de kans de buien te vangen die vanuit de Pyreneeën, maar daarvoor geld hoe dichter naar de Pyreneeën toe hoe meer kans. In de omgeving van Montpellier is die kans echter al aanzienlijk kleiner. Over het algemeen genomen bent u in de zomer 90% zeker van goed en warm weer! Onweersbuien echter zijn niet tegen te houden, maar dit zijn dan ook echt buien en niet dagenlang aanhoudende slagregens. Hier geld weer… hoe dichter naar de kust hoe groter de kans op een flinke onweersbui op z’n tijd.
Dit is echter allemaal koffiedik kijken, want het weer is ongeveer het meest onvoorspelbare elemement van een vakantie. Ik raad de streek wel aan, het is een prachtig stukje Frankrijk! Bezoek ook eens Carcassonne, een vestingstadje in de buurt.
Mocht u nog iets willen weten hoor ik het graag! Wellicht kan ik dan helpen.
Groetjes,
Wouter v. Kuijk
Met veel plezier heb ik bovenstaande links naar boerderijcampings in de Languedoc bekeken. Als ik het goed voor heb ligt er geen enkele in de Gard. Kent er iemand links of aanbevelingen hier? Kent er iemand “Au mas cauvy” in St. Christol les Alès? Zijn hierin geïnteresserd maar hebben ons een beetje laten bang maken voor het sanitair, blijkt “heel eenvoudig” te zijn volgens sommige meningen. met twee kleine kindjes willen we toch een beetje zeker zijn. Kan iemand ons helpen?
bedankt