Nl'ers in Rome?

Hallo!

Ik woon sinds vorige week hier in Rome, bij een gastgezin.
Ben namelijk au-pair.
Het is echt n leuke stad maar ik zou graag wat mensen willen ontmoeten.
Dusss zijn er nog mensen die momenteel ook in Rome zijn? Of naar Rome toe gaan?

Hoor t graag.
Groetjesssss

Hoi Celcel,
Ik woon sinds een maand in Rome. Ben hier een taalcursus aan het doen bij de school Torre di Babele en dat bevalt me ontzettend goed.
Als je een keertje af wilt spreken om een kopje koffie te drinken zou ik dat erg leuk vinden. Kunnen we elkaar leren kennen en kan je me vertellen over je ervaring met je gastgezin aangezien ik van plan ben om na de studie misschien au pair te worden…
Ik heb eerlijk gezegd niet zo heel veel ervaringen met forums dus weet ik niet hoe ik je het beste zou kunnen bereiken. ik ga natuurlijk niet mijn emailadres achter laten;)…
Geef anders even een reactie op mijn reactie;)
Groetjes, Hester

Thanks voor je reactie :slight_smile:

Ik heb je een privé bericht gestuurd. Hoop dat je m hebt ontvangen, zoniet laat het me ff weten!

Groetjes

Hallo Hesteranne
Ik heb je een prive bericht gestuurd
Ik hoop wat van je te horen

Hallo,

komende week ben ik voor drie dagen in Rome (donderdag, vrijdag en zaterdag). Graag krijg ik van jullie wat tips over wat te zien, waar te eten, wat je niet mag missen, etc. De reisgidsen heb ik al bekeken, maar graag krijg ik “de tip” van jullie!

John

Heey,

tot wanneer ben je in Rome? Ik kom namelijk vanaf februari, ben jij er dan nog?

Groetjes Kristel

Hey kristel.

Ja ik ben er dan zeer waarschijnlijk nog!
Je kan tegen die tijd contact met me opnemen, of eerder kan ook natuurlijk.

Groetjes Sarcelle

Hallo,

Ik woon al 23 jaar in Italie, waarvan 11 in Rome.

Als jullie met andere au pairs in contact willen komen, raad ik jullie aan om een oproep te zetten op www.nederlandersinrome.net, op het Prikbord onder Diversen (http://www.nederlandersinrome.net/2prikdiv.htm).

Schrijf naar [EMAIL=“redaktie@nederlandersinrome.net”]redaktie@nederlandersinrome.net!

Dag,
Annette

Hoi Annette,

Ik ben op een 21 jarige studente HBO Toerisme en zit in het laatste jaar. In juli hoop ik af te studeren. Nu lees ik dat jij al 11 jaar in Rome woont. Ik heb een grote belangstelling in het wonen en werken in Rome, vooral omdat ik hier eerder een week ben geweest en het één van de mooiste steden en historievolle steden vind die ik ooit gezien heb. Ik vroeg me af of jij misschien weet waar ik aan werk kan komen in Rome, hierbij zit ik zelf te denken aan het werken in een hotel. Ik spreek helaas slechts een paar woorden Italiaans, als het echt noodzakelijk is wil ik een cursus volgen maar uit mijn ervaring weet ik dat ik talen vrij snel oppik (spreek ook Frans, Duits, Spaans en natuurlijk Engels; allemaal gevorderd tot vloeiend).

Alvast bedankt voor je antwoord!

Groetjes,
Loes :zon02:

PS: Uiteraard heb ik al onderzoek gedaan hierover, helaas komen de resultaten erop neer dat het voor Nederlanders erg lastig is om aan een “normale” baan te komen in Italië (dus geen werk op campings of dergelijke, dat wil ik absoluut niet want ik heb dan inmiddels mijn bachelor op zak).

Beste Loes,

Rome is inderdaad een geweldig mooie stad - maar het is niet makkelijk om aan een baan te komen.

Wat je kunt doen is een advertentie op www.nederlandersinrome.net zetten! Op het Prikbord > Vacatures, hier is ook een formulier beschikbaar.
Anders kun je ook schrijven (met een HELE KORTE tekst, max. 350 aanslagen incl. spaties, en met contactgegevens incl. achternaam) naar redaktie@nederlandersinrome.net.

Probeer dat maar, om te beginnen.

Veel succes!
Dag,
Annette

Annette,

Bedankt voor je antwoord en link. Ik zal eens kijken of ik er wat mee kan en of het iets opbrengt. Mocht ik wat vinden, dan zal ik het je zeker laten weten!

Groetjes Loes