Aan de PC Stamstraat in Nijverdal gaat wellicht textielfabriek Ten Cate weg. Dit biedt gelegenheid om een nieuwe invulling te geven aan de plek. Hoe zou jij die plek ingevuld willen zien?
Vind jij bijvoorbeeld dat de industrie gebouwen moeten blijven staan of mogen deze worden gesloopt. Vind jij dat er ruimte mag komen voor natuur en hoe mag deze natuur er dan uit komen te zien. Mag het gebied toegankelijk zijn voor wandelaars, fietsers en auto’s? Moeten er bijvoorbeeld woningen komen en ga jij er wonen? Of mis jij nog iets in Nijverdal dat juist op die plek gerealiseerd kan worden. Of heb jij hele andere ideeën voor deze plek? Kortom jij mag beslissen wat er op deze plek komt! Hoe wil jij graag, dat deze plek eruit komt te zien. Jij bent de ontwerper.
Daarom wil ik je vragen om een korte tekst te schrijven met jouw wensen en ideeën voor deze plek.
De reden dat ik jouw mening vraag is dat plannen vaak ontwikkeld worden door overheden, architecten en stedenbouwkundigen. Ik denk dat het van belang is om ook de mening van inwoners en burgers te horen en deze ideeën en wensen mee te nemen in de ontwikkeling van een plan.
Deze vraag is onderdeel van mijn afstudeerproject aan de Academie van Bouwkunsten te Groningen.
Zou je er eens over na willen denken? En mij hierover berichten, dit kan via een mail naar [EMAIL=“idee@mrnd.nl”]idee@mrnd.nl of via de website www.mrnd.nl. De ideeen worden gebundeld en gepubliceerd op de site www.mrnd.nl, evenals het project zelf.
Hartelijk dank, Miranda