Nieuwe regels m.b.t. kopen van alcohol

Ik hoorde vorige week van een Turk dat in Turkije de regels m.b.t. het kopen van alcohol aangepast zijn / gaan worden.

Namelijk dat de leeftijd voor het kopen van alcohol naar 24 jaar gaat…

Nu neem ik aan dat een Turk wel weet waarover hij praat maar ik kan er verder nog niets over vinden en ben toch wel benieuwd. Weet iemand hier meer over?

Waarom zou dit een fabel zijn Hans? Hier in Nederland kun je ook geen sterke drank kopen onder de 18 jaar, maar dat wil niet zeggen dat ze het niet drinken.

Wat niet inhoud dat die regels er nu zijn Hans…
Ik vind je reaktie weer eens volledig misplaatst om het dan een Fabel te noemen…

Het kan een aangepaste wetgeving zijn, waar overal ter wereld de mazen in kan worden gezocht…

Precies, wat nog steeds niet wil zeggen dat deze wet niet bestaat/er niet zal komen.

Hoe komen die kinderen in NL aan de drank? Een ouder iemand sturen… Maar ook hier is die regel er hoor.

En de nederlanders lappen dit zeker niet aan hun laars? Hoe blind kun jij dus zijn.

Het feit dat je dit een fabel noemt is dus niet terecht, waarom zou dit namelijk een fabel zijn.

De manier hoe aan drank te komen heeft hierin geen toegevoegde waarde.

Er rijden ook mensen rond zonder rijbewijs, moeten we die dan ook maar niet meer halen…
Of,… ehhh waarom stoppen we nog voor een rood verkeerslicht, en waarom betalen we nog voor onze spullen???

Wet is wet, welke mazen er ook zijn
Ga nou niet zo irritant doen Hans, tussen wat er mogelijk is, en de WET is wel een verschil

Officieel zou dit dan ook betekenen dat er geen alcohol meer mag verkocht worden aan toeristen?
Dat gaat toch gewoon niet! Kan me niet voorstellen dat ze geen cocktails meer mogen verkopen aan mensen onder de 24! Dat hoop ik toch altans :wink:

Of redeneer ik nu verkeerd?

Dat zou wel zo moeten zijn dan inderdaad. Maar dit soort regels gelden ook in o.a. Spanje, en daar krijgen jongeren onder de 18 ook gewoon drank ingeschonken… :wink:

ik heb nog niks over deze wet gehoord…maar het zou natuurlijk wel KUNNEN…
of iedereen zich aan die wet houdt is natuurlijk heel iets anders…

tis precies wat cynthia zegt…in nl hebben we ook regels omtrent alcohol…en daar houdt ook niet iedereen zich aan…
dat zal hier in tr precies het zelfde zijn

natuurlijk denkt iedereen aan zn eigen beurs…dus ook die winkelier of die bar eigenaar…
dus de wet zal wel met n korreltje zout worden genomen…
maar dat wil niet zeggen dat ie er niet KAN komen…

Precies!! We zullen zien :slight_smile: