Nederlandstalige Lonely Planet Maleisië

Ik ben al een tijdje op zoek naar de nederlandstalige versie van de lonely planet, maar iedere keer vind ik alleen maar de engelstalige.

Weet iemand in welke winkel of webshop ik een nederlandstalige lonely planet Maleisie kan vinden?

Naar mijn weten zijn er alleen maar Engelstalige lonely planets. Volgens mij worden ze niet vertaald. Ik heb wel een site waar je ze goedkoper kan bestellen: http://www.fjmgbooks.nl/
Groetjes Yvonne

Lonely planet maleisie is niet NL-talig

Ik heb ook mijn lonely planet via fmjgbooks besteld toevallig.
super snel in huis voor een topprijs!

Wij zijn lonely planets tegen gekomen in het engels, frans en het spaans maar nog nooit in het nederlands.

Bestaat niet in het NL dit omdat de meeste NLders engels kunnen lezen. Er zijn ook andere reisboeken te krijgen van Maleisie die wel in het NL zijn.

ze zijn er ook in het Duits, wellicht is dat voor sommige mensen makkelijker dan Engels?

Ik bedoelde inderdaad niet vertaald in het Nederlands. Maar Faizaa als je een beetje Engels kunt dan is het goed te doen hoor. Ik zag er de eerste keer ook tegenop en heb ook gezocht naar een Nederlands boek. Maar naar mijn idee zijn die echt niet vergelijkbaar qua inhoud. De in de lonely planet genoemde accomodaties, excursies, vervoertips e.d. heb ik niet zo uitgebreid kunnen vinden in een Ned. boek. Ik zou me dus toch wagen aan de Lonely planet.

Ieder zijn ding natuurlijk :), maar ik vind de LP maar heel kort interessant, namelijk als ik concreet uitzoek waar ik naartoe wil. Bij bv Maleisie zijn dit dan bij een 3 weekse reis misschien 5 verschillende subbestemmingen…in dat geval focus ik op die bestemmingen en kom ik er snel achter dat er net zoveel op het internet te vinden is. Echter; ik vind het dan altijd weer prettig om gewoon op de bank te zitten (zit al genoeg achter internet :)) en dan is een boek weer fijn. LP is echter niet mijn ding vanwege het ‘na die rode lantaarnpaal linksaf, 20 meter rechtdoor, dan 3 meter naar rechts’…lijkt soms wel een schatkaart en de informatie (zou er een NL versie zijn) is toch best vaak achterhaald. Als hier een nieuwe lodge opent is het de eerste maanden super…netjes, superschoon en de eigenaar doet hard zijn best om er wat van de maken. Tripadvisor geeft het een hoge score en de toeristen stromen binnen, de eigenaar gooit er wat RM’s op en na 6 maanden is het alweer over het hoogtepunt heen en is er wel weer een nieuwe lodge waar je hetzelfde meemaakt…dat kan de LP niet bijhouden met 1 druk per jaar…

Maargoed; ik kocht in het verleden vaak de Insight Guide (die er wel in een NL versie is). Minder gedetailleerd (en dus minder geschikt om als reisboek mee op reis te nemen); wel leuk voor de voorpret vooraf. Veel foto’s en algemene indrukken. Qua specificieke tips mbt eten en accommodatie heb je er niks aan :)…

Ieder zijn ding dus :slight_smile: