Nederlanders gezocht voor permanente Music Publishing baan in London

Hallo,

Ik ben werkzaam bij het bedrijf Kobalt Music Publishing (www.kobaltmusic.com) in London en wij zijn momenteel op zoek naar een Nederlands sprekende Junior Copyright and Royalties Assistant. Hieronder vind je de rol beschrijving:

COPYRIGHT AND ROYALTIES ASSISTANT: DUTCH SPEAKER
Kobalt Music Publishing is seeking a talented candidate to join our market leading administrative team.

We are currently looking for:

• A Junior Copyright Assistant to handle royalty processing and tracking tasks, and to help manage Kobalt’s catalogue within The Netherlands and Belgium.

Fluent Dutch is essential for this role as is the need to be numerical, analytical, and enjoy working with numbers. An interest in music or copyright is advantageous.

BACKGROUND

The primary roles of a copyright department are registering claims to songs at the relevant collection agencies globally and processing the royalties which result from the exploitation of those songs. This enables us to collect and distribute royalties due to the copyright owners. This is an office-based, junior administrative role that will require a hardworking, detail-oriented and organized individual. In return, the role offers an unparalleled grounding in the publishing industry.

KEY DUTIES

• The processing of new works and agreements as Kobalt acquires rights to new catalogues
  • Analysing the royalties received to identify possible underpayment or delayed payment, and working with the agencies to resolve these issues.
  • Processing royalty statements received from collection agencies.
  • Ensuring works and agreements are registered at the Dutch and Belgian collection societies, BUMA STEMRA and SABAM.
  • Handling song disputes and duplicate claims
  • Dealing with general enquiries from BUMA STEMRA and SABAM regarding our claims to works and the terms of our publishing agreements

SPECIFICS

Job Title: Copyright Assistant
Salary: Commensurate with experience
Hours: 9:30am - 6:00pm
Status: Permanent

CONTACT

Please email CV plus covering letter to: jobs@kobaltmusic.com
Please specify language skills in the body of the email when submitting the application.

Voor deze rol is het belangrijk dat je intresse hebt in het werken met getallen en excel, en dat je analytisch bent.

Als je intresse hebt in deze rol, graag een email met CV en motivatiebrief sturen naar jobs@kobaltmusic.com.

Let wel op, dit is een permanente rol en geen tijdelijk vakantie werk.

Groetjes,
Nadine

Hallo

Ziet er mij wel een leuke vacature uit! Ik had een klein vraagje, zijn er ook vacatures op de communicatieafdeling, Public Relations?

Alvast Bedankt
Meriem

Hoi Meriem,

Nee, dit is onze enige vacature op dit moment.

Groetjes,
Nadine

Hallo,

Ik ben aardig thuis in de muziekwereld en ook het werken met excel beheers ik goed. Echter is mijn Engels niet optimaal.

Heeft het zin om dan te reageren?

M.v.g

Remco

Hoi Remco,

Je kan altijd reageren.

Groetjes,
Nadine

Oke dat ga ik dan maar doen…Moet ik reageren in het Engels of Nederlands?

Bestaat de vacature nog?
Deze staat nog wel op de website…
Hoor het graag!

Hi Nadine,

Is de baan nog beschikbaar? Ik ben erg geinteresseerd. Ik woon een jaar in London en ben mijn studie MA Music Industry Management aan het afronden. Is de baan ook eventueel part-time beschikbaar?

Alvast bedankt,
Heleen.

Hallo Nadine,

Op dit moment ben ik mijn laatste loodjes aan het leggen aan mijn Lerarenopleiding Engels in Nederland. Graag zou ik verhuizen naar Engeland, Londen. Om mijn droom te verwezenlijken. Leven in Londen. Daar hoort ook een baan bij.

De vacature die je plaats ziet er erg aantrekkelijk uit en ik zou er graag voor in aanmerking komen. U geeft aan dat het altijd zin heeft om even te reageren en dat wil ik dan dus ook wel doen op het genoemde e-mailadres alleen mijn vraag op dit moment luid of de vacature nog beschikbaar is?

Ik hoop snel iets te horen.

Groetjes,
Jeremy