Op 21 oktober ga ik met de slaaptrein vanuit Düsseldorf naar Moskou (aankomst 23 oktober 09:20u). Dan heb ik één dagje de tijd om in Moskou sightseeiing te doen. Heeft er iemand wat tips voor me, wat je echt gezien moet/kunt hebben in 1 dagje?
Om 21.35u stap ik op de Trans Mongolië Express die door Siberië en Mongolië naar Peking rijdt (aankomst 29 oktober).
Zijn er toevallig mensen die ook plannen hebben om met de trein naar Moskou te reizen? Of vanuit Moskou naar Peking? Of toevallig in die periode in Moskou zijn?
tja, 1 dag is dan wel weinig, want ik heb gemerkt dat je behoorlijk gaar bent van het treinen en je toch een beetje moet ‘voorbereiden’ op de treinreis daarna.
ik zou gewoon rode plein, kathedraal en kremlin doen
das best in 1 dagje te doen, als je een beetje doorloopt enzo
wij zijn dag 1 's ochtends aangekomen en dag 2 's avonds vertrokken en ik vond het heerlijk om ff rustig te slapen, te douchen, rustig te ontbijten etc.
ikzelf had niet de behoefte om alles van heeeel de stad te moeten of te willen bekijken, maar dat is voor iedereen anders
Zou ook voor het Kremlin gaan. Een hoop mooie kerken en gebouwen dicht bij elkaar, zodat je geen kostbare tijd verspild met het lopen van A naar B. Mocht je een beetje tijd overhebben (niet waarschijnlijk), dan zou je nog een boottrip over de rivier kunnen doen en vanaf het water de stad langs je laten glijden.
ik ga het niet nog eens zeggen want je weet nu wel dat 1 dag veeeeeels te kort is
de st basil kathedral ( de uien), het rode plein, het mausoleum van Lenin en het kremlin liggen allemaal boven op elkaar. je kunt dus best veel zien als je weinig tijd hebt omdat je dus niet de hele stad hoeft te doorkruizen.
Op het rode plein ligt ook de kazan Kathedraal. die is zo prachtig beschilderd van binnen dat je daar echt even snel naar binnen moet rennen!
tja, er is buiten dit hoekje heel veel meer moois te zien maar daar zal je wel geen tijd voor hebben. het boottochtje is inderdaad ook leuk en je kunt nattuurlijk ook even ondergronds ( om je voeten rust te geven) een rondje langs de mooiste metrostations maken
Wat mij betreft mag je de metro niet missen, stap maar gewoon bij een paar stations uit. Verder moet je eigenlijk even het mausoleum van Lenin bekijken (als dat nog kan, was er in 1999, bijzondere ervaring).
Verder is winkelcentrum Gum de moeite waard en dat allemaal buiten de zaken die al genoemd zijn.