Peiling…
Moeten we ons druk maken om Venuzuela of is het een storm in een glas water
Peiling…
Moeten we ons druk maken om Venuzuela of is het een storm in een glas water
Ah ik zag de poll nog niet.
Ik denk dat het uiteindelijk wel mee valt.
3 Jaar geleden, toen ik op curacao stage liep, was chavez ook al aan het rotzooien en bedreigingen. Ik denk dat het daar ook bij blijft. Eigenlijk hoop ik dit, want binnenkort kom ik weer naar curacao toe ![]()
haha geeft niks ![]()
ik heb anders gestemd omdat ik denk dat Chaves eerder grote problemen gaat maken/krijgen met colombia, het is in dit grens gebied al een tijd onrustig en ik verwacht dan ook eerder dat daar wat meer gebeurd dan bij de nederlandse antillen
groet dirk :chin:
Chavez heeft grote problemen thuis en het is een beproefd recept om dan een buitenlandse ‘vijand’ te vinden, welke de schuld kan krijgen en tegen wie actie door het volk zal worden gesteund.
Hitler Duitsland wees zo de joden aan, Argentinië probeerde het met de Falkland eilanden begin jaren 80 en momenteel heeft Chavez een gemeenschappelijke vijand nodig.
Colombia bood wellicht iets teveel tegenstand en Venezuela heeft al een paar keer bakzeil moeten halen, dus dan zijn de Antillen misschien iets makkelijker om aan te pakken.
Nu heeft Chavez zelfs de ambassadeurs op het matje geroepen over de vermeende schending van het luchtruim door VS F-16’s, maar ik heb het vermoeden dat zij hem ook de wacht hebben aangezegd.
Zowel Nederland als de VS laten Venezuela steeds weten dat dit soort aantijgingen ongegrond zijn en wanneer men duidelijk laat weten dat er een grens is zal Chavez misschien begrijpen dat hij te ver gaat.
Ik wacht dus maar even af waar hij nu weer mee gaat komen. Wordt hij stil dan is het probleem voorbij, gaat hij door dan zal het langzaam escaleren, maar nog geen idee waar naartoe.
Wat overigens wel aardig is is dat de export van Venezuela behoorlijk kan groeien door de devaluatie van afgelopen week. Dat zou goed zijn voor de economie, dus dan is een militaire actie wel het laatste waar je aan zit te denken.
En vergeet ook niet dat Venezuela dagelijks zeer veel olie exporteert naar de VS en daar broodnodige deviezen voor terug krijgt.