Minimum leeftijden Spanje uitgaan

Vorig jaar, toen ik 16 was, zat ik met vrienden in Salou. De Pacha/ Snoopy’s was overal heel gemakkelijk binnen te komen en drank kon je overal krijgen. Nu ga ik dit jaar weer naar Spanje maar naar een iets minder bekend gebied,

Wat is de minimumleeftijden voor clubs, bars, discotheken etc. in Spanje? En daar houden ze weinig rekening mee?

dank

Geen idee, ook nog niet meegemaakt dat ze er rekening mee houden. Je moet gewoon geen 12 zijn of er zo uitzien.

Officieel is het in Spanje als in heel Europa en is de minimum leeftijd om alcohol te mogen nuttigen 18 jaar. Maar ja, er zijn altijd gebieden waar daar niet tot heel slecht op gecontroleerd wordt…

Liefs,
Carolina

Even een kleine correctie Caroline, in Nederland (en misschien ook wel in andere landen) mag je vanaf 16 jaar bier drinken, en vanaf 18 jaar sterke drank. In Nederland mag je ook vanaf 16 jaar de meeste uitgaansgelegenheden in.

Hahaha, oh, echt? Nooit meegekregen hahaha.

Nou ja, volgens mij volgt Spanje nog steeds de europese richtlijnen, dus dan zal dat hier ook wel zijn. Sherry is overigens inderdaad een versterkte drank, dus vandaar dat het hier (jaja, in die welbekende bodega) dus 18 jaar.

Thnx voor de correctie. :slight_smile:

Liefs,
Carolina

Hoi,
In Spanje gelden deze regels:
Edad mínima de consumo de alcohol

Edad mínima de venta y consumo de alcohol en España

La edad mínima de venta y consumo de bebidas alcohólicas está en los 18 años en toda España, salvo en dos comunidades autónomas —Asturias y Castilla y León— que la tienen fijada en 16 años.

Wat zoveel betekent als dat je 18 moet zijn voor alle alcoholische dranken, behalve in de provincie Asturias en Castilla León (ga je daar toevallig heen?), daar is de leeftijd 16 jaar.

Groetjes Jefferson.

Bron:http://www.visiteurope.com/ccm/usefulinformation/viewdetail/?nav_cat=246&lang=es_IA&item_url=/NTO-Spain/uniquepages/usefulinfo/drinking-age.en_CA

En als je dat niet kan kezen , gooi’de site dan ff door deze website en online translator naar je voorkeurstaal.http://www.worldlingo.com/en/products_services/worldlingo_translator.html