Hey, wij zitten dit weekend 4 dagen in Madrid. Weet iemand of je een een metropas kan kopen voor 4 dagen waarmee je onbeperkt kan reizen? Of verkopen ze enkel de klassieke 10-ritten kaart?
Hey!
Madrid is een prachtige stad!
Op dit moment woon ik in Barcelona en daar maak ik erg vaak gebruik van het openbaar vervoer. Aangezien ik weet dat het in Barcelona mogelijk is een 4 dagen kaart te kopen, kon het bijna niet anders dat dit in Madrid ook kan. In Madrid is de metro nóg goedkoper dan in Barcelona!
Ik heb het even voor je opgezocht en inderdaad, het is mogelijk.
Een 10 ritten kaart is ongeveer €7,- (deze kun je met meerdere personen tegenlijk gebruiken)
Je kunt ook kaartjes kopen die geldig zijn voor aaneengesloten dagen (ongelimiteerd gebruik) Voor 1 dag kost het €3.50 ongelimiteerd, dit loopt op tot een 7 dagen kaart voor €20,-
Je kunt dus ook een 4 dagen kaart kopen in de automaten. Deze zijn wel voor persoonlijk gebruik, wat betekent dat je ze niet met meerdere personen kunt gebruiken.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk voor je is. Maar de automaten op de stations zullen je het vanzelf wijzen.
Alvast een hele fijne tijd in Madrid gewenst!
OHCarlos
(Oh-Barcelona)