IN HEAVEN
Vrijdag de 13e vliegen blijft een tikkie spannend, maar alle zorgen vervliegen zo snel ik het vliegtuig betreed. Toegegeven, ik ben niet veel gewend. De meeste vliegtuigtrips die ik maakte waren x-treem economy. Met de benen in de nek opeengepakt in een muffe kist. In het Open Skies (nieuwe dochter van BA) vliegtuig (757) dat ons naar New York brengt staan 64 stoelen, waar de eerste-de-beste charterkampioen daar ruim 200 in weet te drukken. Space in space. Open Skies kent 2 klassen: PREM+ en BIZ….allebei top en deze nieuwe airline vliegt 6 dagen per week op en neer naar JFK! De heenreis zitten wij PREM+ klasse. Vergelijk dat met business class. Jippie royale stoelen, top service en een fijn entertainmentsetje. Die stoelen doen veel prettigs; benen omhoog, leuning naar achter en, indien gewenst, een extra steuntje in de rug. Ik kijk 2 kaskrakers weg, slaap een uurtje, knabbel tevreden aan wat de Open Skies pot schaft en constateer dat nooit eerder een 8 uur durende vlucht zo snel voorbij vloog. Het weekend in New York is een feest. De terugreis bracht een kersje op de taart. We vlogen BIZ klasse, het Open Skies equivalent voor eerste klasse. Deze airline heeft als enige op de trans-Atlantische vluchten stoelen die, als je wil, helemaal horizontaal gaan. We stijgen op, we nemen een slaappil, gooien de stoelen in de bed-stand, deken, fijn hoofdkussen en slapen de terugvlucht weg. Enigszins zonde omdat ik de – vast fantastische - BIZ service graag bewust had willen ervaren, maar het is zo fijn om kwiek en fit het vliegtuig uit te stappen na bijna 7 uur slaap. Even voordat het vliegtuig zijn daling begint, worden we wakker. We brommen de stoel in de zit-stand, nuttigen een vers croissantje met een kopje thee en komen safe and sound op Schiphol aan.
Voor wie toe is aan een tripje New York…. Tot eind februari heeft Open Skies een beste aanbieding voor zo’n luxe vliegbeleving (wel in de Prem+ klasse). Voor 750 euro vlieg je heen en terug! Zie: www.flyopenskies.com.