Lijkt het je wat om met Kerst een week in een prachtige oude “cortijo” te zitten, ergens in de Andalusische bergen? Met een gemengd gezelschap: jong, oud, alleen, met het hele gezin? En dan leuke dingen doen: koken, “villancicos” leren (vrolijke spaanse kerstliedjes), wandelen, paardrijden, dagje flaneren door Sevilla, flamenco leren dansen, 's avonds bij de open haard naar een gitarist luisteren?
Diana, Evelien en Rina lijkt het wel wat! Zij zoeken nog zeven reisgenoten om de Kerst door te brengen in Cazalla de la Sierra, een authentiek Andalusisch dorp op ong. 85 km ten noorden van de stad Sevilla. Het ligt midden in het beschermd natuurgebied Sierra Norte de Sevilla. Wie gaat er mee?
Groet,
Linda
hallo linda, ik wil wel wat info over verblijf, kosten, grootte van de groep etc. En van wie gaat dit leuke initiatief uit?
Verder wil ik graag iets weten over leeftijden.
( ik ben 47 en wil niet alleen tussen jongeren zitten).
groetjes Marianne2
¡Hola Marianne!
Dit initiatief gaat van ons uit. “Ons” dat zijn mijn echtgenoot Gerrit en ik. Wij wonen sinds drie jaar hier in Cazalla de la Sierra en organiseren workshops, maar met Kerst willen we graag wat speciaals doen. Veel details kan ik helaas op dit moment nog niet geven, want pas nu de vakanties voorbij zijn (sinds half september) kan ik pas het één en ander concreet gaan regelen. Tja, het is nou eenmaal Andalusië en men plant niet zover vooruit.
Het idee is een groep te verzamelen van minimaal 6 en maximaal 12 deelnemers, en zoals gezegd, gezamenlijk in een oude cortijo (een boerderij) midden in de natuur te verblijven en met elkaar leuke dingen te ondernemen. Ik hoop op een bont en gemengd gezelschap!
Zodra ik meer details heb, zal ik ze je mailen en ook hier op deze site zetten.
Bedankt voor je reactie en wie weet tot ziens!
Groetjes,
Linda
HET PROGRAMMA IS KLAAR!
Het Kerst-arrangement is van zondag 21 december t/m zondag 28 december en het Oud&Nieuw-arrangement van zondag 28 december t/m zondag januari.
We logeren in de sfeervolle eeuwenoude cortijo “La Florida del Valle” net buiten Guadalcanal. Dit dorp ligt op ongeveer 115 km ten noorden van de stad Sevilla, op de rand van Andalucía en Extremadura.
Dag 1: aankomst in Sevilla en transfer naar Guadalcanal
Dag 2: ochtend: activiteiten* / middag: kennismaking met Guadalcanal
Dag 3: excursie naar Sevilla
Dag 4: cocina Andaluza: lekkere dingen klaarmaken voor het Kerstmaal c.q. oudjaarsfeest
Dag 5: excursie Sierra Norte de Sevilla / activiteiten* / 's avond een muzikale avond bij de grote open haard
Dag 6: excursie Campiña Sur / activiteiten*
Dag 7: ochtend vrij / middag: activiteiten* / de laatste avond weer een muzikale avond bij de open haard
Dag 8: transfer naar Sevilla
*) Voor wat betreft de activiteiten kun je een keuze maken uit flamencodans, sevillanas, Spaans, koken op z’n Andaluz en - mochten er kinderen komen - creatieve activiteiten voor kinderen.
Deze arrangementen zijn volledig verzorgd. De prijs is inclusief logies, luchthaven- of stationtransfer Sevilla, activiteiten, excursies, entreegelden, vol-pension (ontbijt, maaltijden en consumpties, behalve sterke drank). De prijs bedraagt € 858,- per persoon op basis van twee personen per kamer. De toeslag voor éénpersoons gebruik van een kamer is € 85,- voor de hele week. Niet inbegrepen is je reis naar en van Sevilla.
Floor, Sebastiaan, Diana, Evelien, Rinie en Marcel hebben al ingeschreven en hopen op meer gezellige reisgenoten!
Als je geïnteresseerd bent of als je vragen hebt, stuur me dan een mailtje. Ik vertel je graag meer.
Groetjes van Linda