Messanges

Wie kan ons ervaringen vertellen van camping Le vieux port in Messanges? Wij gaan er deze zomer naar toe met twee pubers van 15 en 16 jaar.

Misschien kan je deze vraag beter op www.camping-frankrijk.nl plaatsen, daar krijg je vast meer reacties!!

succes!

ben met mijn ouders ook naar messanges geweest wezen kamperen toen ik 16 was. Ik weet de naam van de camping niet meer, dus daar kan ik niks over vertellen. Maar messanges is een leuk dorp waar ik me destijds erg vermaakt heb. Vooral omdat ik erg van de zee en golfsurfen houdt. Alhoewel de zee daar wel vaak erg wild is, is zwemervaring vereist (de maitre nageurs zijn ook erg streng daar je wordt zo teruggestuurd met de waterscooter) duiken of snorkelen is daar niet mogelijk, daar is de zee te wild voor en het water te troebel door het opwaaiende zand)
Als het de camping is die in het dennenbos aan het strand ligt, is het een leuke camping met veel jongeren en erg gezellig. Ik waarschuw echter wel alvast voor onweer (probeer te berekenen waar de bomen evt om zouden kunnen vallen, welke richting, en zet je tent daar NIET neer) Ik heb op messenges plage een heuse tornado meegemaakt en dat was geen pretje.
Voor jongeren rond de 15/16 kan ik uit eigen ervarring zeggen dat het een heel erg leuk gebied is met veel mogelijkheden. IK heb daar veel gemountainbiked geskate en golfsurfen.Er zijn veel leeftijdgenoten van zowel ned als andere nationaliteiten. (ook veel colonies de vacances)
hoop dat ik je hiermee een beetje heb kunnen helpen.

Succes!