Mening over het online zoeken en boeken van vakanties - Afstuderen TU Delft

Hoi allemaal!

Ik ben bezig met mijn afstudeerproject voor mijn master aan de TU Delft. Ik zou daarvoor graag jullie ervaringen horen over het boeken van vakanties. Dus het gedeelte dat je nog aan het zoeken bent naar de juiste plek en accommodatie. Wat vinden jullie er in het algemeen van om te zoeken naar vakanties? Zijn er dingen waar je heel gefrustreerd of boos van raken of juist heel blij? Hebben jullie een bepaald systeem in het zoeken? Hoe lang doen jullie erover om je uiteindelijke bestemming te vinden? Of hoe delen jullie de locaties met elkaar als je met meerdere mensen op vakantie gaat? Al jullie informatie is relevant en kan ik gebruiken, dus brand maar los!:slight_smile:

Hoi Noortje,

Nogal een complexe vraag :wink:
[ul]
[li]Bestemming in de zin van land: bepalen we altijd lang tevoren, op basis van reismagazines, TV programma’s, ervaringen/aanbevelingen van vrienden en een enkele keer advertenties in magazine of e-mail[/li][li]Lokatie binnen een land: via reisgids of (bijvoorbeeld WereldWijzer) reisforum van dat land[/li][li]Bungalow/appartement/hotel: mede met reviewsites zoals Zoover/Tripadvisor[/li][li]Als het gaat om een langere reis met vrij complex openbaar vervoer of privévervoer dan laten we een reisbureau e.e.a. doen. Gaat het om simpeler OV, en dan ook een land met goede website-info zoals Amerika/Canada, dan kunnen we het zelf prima aan. Forums helpen soms voor de laatste detailvragen en bijvoorbeeld vervoer van trein/busstation naar hotel.[/li][/ul]

Hopelijk heb je er wat aan en bieden anderen ook hele andere antwoorden…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]