De 6 meest walgelijke gerechten ter wereld. Filippijnen heeft de twijfelachtige eer om met , BALUT , op nummer 1 te staan. Voor wie niet weet wat balut is, lees en huiver… The 6 Most Terrifying Foods in the World | Cracked.com
Ik ben dit gerecht in Laos tegengekomen. Ik weet alleen niet of men daar eenden- of kippeneieren gebruikt. Ik moet bekennen dat ik het niet geprobeerd heb. Klinkt niet al te smakelijk…
Heb al krokodil,slang,en een paar insekten gegeten,maar dit liever niet ik schuif mijn bord door!!
Volgens mij worden in Filippijnen eenden eieren gebruikt. Op deze foto is goed de snavel te zien
Overigens hoorde ik in Filippijnen ook van diverse mensen ,het absoluut niet te willen eten. Volgens hun is het zeker niet de nationale lekkernij. Viel mij op dat het vooral savonds word verkocht, en word dan vooral gegeten als snack, zoals wij een stukje kaas of chips bij de tv eten.
Toevallig in het reisblad Columbus ook iets over balut
http://www.columbusmagazine.nl/special/4082/smerigste_eten_10_balut.html
Hier word dan beweerd dat het snachts word verkocht omdat het illigaal zou zijn,zou kunnen in het geval van Vietnam, maar in Filippijnen is het zeker niet illigaal.