Meer vulkaanas, geen gevaar luchtverkeer

Meer vulkaanas, geen gevaar luchtverkeer

De gletsjervulkaan Eyjafjallajökull in IJsland spuwt weer meer as de lucht in, maar vooralsnog heeft dat geen gevolgen voor het Europese vliegverkeer.

Lees verder over Meer vulkaanas, geen gevaar luchtverkeer

???

Gisteren zijn vluchten in Ierland geschrapt, vandaag zijn er ook vluchten geschrapt in Noord-Ierland en Schotland. Geen gevolgen voor het Europese vliegverkeer? Wel dus!

Tsja… De Telegraaf… Need I say more?

Ik zit momenteel in Londen, en hoop zondag vanaf Leeds terug naar Nederland te vliegen. Ik hou de berichtgeving dus redelijk goed in de gaten… Zeker omdat ik twee weken geleden al vanuit Bulgarije per trein naar Nederland gereisd ben omdat ik niet kon vliegen.

Ik vraag me overigens af of ‘de Telegraaf’ reacties op hun berichten uberhaupt leest, en er wat mee doet.

De media hebben te kampen met een daling in omzet, omdat alles via internet gelezen werd. Hierdoor moeten ze bezuinigen.

Een rectificatie plaatsen is nou eenmaal goedkoper dan iemand doorbetalen voor langer onderzoek. Zeker in zo’n dagblad met journalisten van roddelbladniveau (een gemiddeld basisschoolkind is nog beter in spelling en grammatica dan wat ik op de site van De Telegraaf lees), als de kwaliteit nog verder zakt dan dat het al was, dan wordt het echt drama.

Helaas is er niet echt een instantie die alles bericht wat met de vulkaan te maken heeft. Internationale media berichten alleen maar datgene dat ze interessant vinden (kortom: “Zolang wij niet worden bedreigd door as, hoeven we niets te schrijven.”) Het gevolg is dat je je een slag in de rondte zoekt naar het meest actuele nieuws. Meestal zoek ik via Google naar berichten van Associated Press, BBC wil ook nog wel eens wat schrijven (ze zitten er namelijk redelijk dicht bij). IJslands kan ik helaas niet lezen, maar ik verwacht dat die vulkaan ze weinig kan schelen, zolang die as maar de andere kant op wordt geblazen.