Macedonie

Hallo,

In de zomer ga ik waarschijnlijk een weekje naar Macedonie (voormalig republiek of Macedonia).

Naast dat ik wat van Macedonie graag wil zien, zou ik ook graag een dagje naar Albanie en een dagje naar Griekenland willen gaan. Heeft daar iemand ervaring mee? Kan je bijv. met de bus makkelijk de grens over? Of moet je bij de grens overstappen op een andere bus? Is het te doen om 1 dag een uitstapje naar het Griekse Kastoria te maken (dus op 1 dag heen en terug)?

Heeft iemand ervaring met met de bus naar Skopje gaan?

Ter info: hier kort mijn ervaring met Macedonie:
We hebben een weekje aan het meer van Ohrid geboekt en vanuit daar diverse excursies gedaan. Excursies waren erg betaalbaar.
Het meer heeft -met name- 's morgens een erg mooie kleur.
Het is een heel groen land.
De bevolking is heel vriendelijk en erg behulpzaam. Dit was ook nog eens de ervaring van andere Nederlanders die we er gesproken hebben.
We zijn niet meer naar Skopje en Kastoria gegaan. Dat zou in verhouding te veel reistijd betekenen en in de ‘buurt’ is al heel veel te zien.
Als je naar Macedonie gaat met het oog op lekker weer: het is niet een zonzekere bestemming ofzo. Wij hadden zon en bewolking en af en toe een bui.