Landrover Defender vakantie in Zuid Afrika

Sinds 2002 gaan wij regelmatig naar Zuid Afrika op vakantie en in 2005 hebben wij een eigen Landrover Defender gekocht. Er is niets leukers dan met je eigen terreinwagen (desert ready) de mooiste plekjes van dit werelddeel te verkennen! Sinds deze aankoop reizen wij twee keer per jaar naar Zuid Afrika voor een relaxte vakantie. Soms blijven we op de Kaap of trekken door naar de Kalahari desert. Ook maken we langere tochten naar bv. Namibië of Botswana. We genieten van de natuur, de ruimte, de rust en de dieren. In de parken staan we oog in oog met olifanten of gaan we op zoek naar leeuwen, buffels en neushoorns.

De auto is gestald in de buurt van Kaapstad. Het is een Defender 110 Tdi uit 1996, met 300.000 km op de teller. De auto is safari uitgerust (desert ready) met o.a:

  • twee accu’s;
  • een ingebouwde watertank
  • een extra dieseltank.
  • Een complete kampeer uitrusting:
    o Bedden;
    o Slaapzakken;
    o Gastanks;
    o Pannen, bestek en servies;

Zoals gezegd kun je met deze Defender overal slapen door de “rooftoptent”. Deze ruime familie tent is op het dak geplaatst en je kunt er met vier mensen in slapen.

Een van de fijne dingen in Zuid-Afrika en de andere landen is dat iedereen heel vriendelijk is en je altijd wil helpen. Daarnaast zijn er al veel technische zaken vervangen, maar mocht het nodig zijn dan zijn er altijd mensen onderweg die kunnen en willen helpen. Als niet-technische mensen is dit een erg prettige ervaring.

Wij zijn altijd erg zuinig geweest op onze Defender en hebben altijd met erg veel plezier erin gereden. De reden dat wij hem nu willen verkopen is het feit dat we een camper hebben gekocht om meer in Europa te kunnen toeren. Het is een absolute aanrader voor avontuurlijk ingestelde mensen die net als wij veel van Afrika genieten!

Wat is je vraagprijs voor deze auto?

Natascha

Ben ook benieuwd ja!!

Bij onze Defender staat 300.000 km op de teller.

In 2007 is het motorblok geheel gereviseerd: turbo, pomp, inejctors, sleeves, T belt, e.d. zijn vervangen. Tevens zijn toen de coils en shocks en de gearbox (veren, schokdempers, versnellingsbak) vervangen. Daarna reed de auto als nieuw en hebben wij circa 30.000 km gereden.
Sinds die tijd geen reparaties van betekenis gehad.

Daarnaast is de Defender uitgerust met een roofrack, een vierpersoons rooftoptent, complete kampeeruitrusting met matrassen, gasflessen, stoelen, enz., twee reservebanden, spare dieseltank en watertank, trekhaak.

Wij denken aan een prijs van 9.500 euro voor deze stabiele reisauto.

Pietjanneke

1 like

Hallo Piet,

Staat deze Landy bij Wilhelm Brits in Wellington? Ik zie J&W op het achterwiel!
Wanneer hij jullie wagen onderhanden heeft genomen voor het onderhoud is het wel goed gebeurd! Ik ben er met mijn Defender V8 ooit in 2002 geweest.

Gr. Hans

klopt Hans

de familie Brits zijn erg betrouwbare mensen.
Bovendien geven ze de auto goede beurten, doen wat nodig is, zonder opsmuk e.d. Bovendien zijn ze gerenommeerd in de omgeving van Kaapstad.

Pietjanneke

1 like

Staat deze wagen nog te koop? Staat hij daar gedurende het ganse jaar ergens gestald? Wat met verzekering, taks en inschrijving?

We vliegen eind deze week naar Kaapstad voor een vakantie met zon, game, relax, hiking met onze Landrover.
Daarna is de Landrover beschikbaar voor de verkoop

Groetjes

Pietjanneke

Wij zijn weer terug van de vakantie in ZA en we hebben weer erg genoten, maar het was onze afscheidstrip.
We zetten de Landrover definitief te koop.
Het is een TDi van 1995, met 310.000 km, met vele extra’s voor safari.

We hebben een full technical examination laten opstellen door Dekra, Stellenbosch. Dit technische rapport en documentatie is op verzoek beschikbaar.

Groeten van Pietjanneke

Neem contact op met Enzo!

Hij kan hem ook voor je aanbieden:
www.africa4x4cafe.com/htm/africa_4x4_cafe.htm

Groet & Succes Hans

Hans

Dank voor de suggestie, alleen het e mail adres van zijn site werkt niet.
Heb je een e mail adres voor me ?

Pietjanneke

Hallo,

11 maart 2012 landen we in Kaapstad om daarmee het afrika deel van onze wereldreis te starten. Momenteel zijn we in ecuador.

We reizen met zijn 2en, maar in Zuid-Afrika krijgen we extra reisgezelschap en zijn dan met 4. Ik vroeg mij af of het mogelijk is om de Landrover voor 2 of 3 weken te huren vanaf 11 maart 2012?

Als de auto weer terug is (en e eer met 2 zijn), dan kopen we een motor en reizen door naar Kenia.

Reacties kunnen of dit forum, of worden gemaild naar: emveka (apenstaartje) msn (punt) com

Ik hoop van je te horen,
mark