laccadiven/ lakshadweep

Dag mensen,

Is een van jullie wel ops op de eilandengroep Laccadiven/ Lakshadweep geweest? Hoe kwam je er? Is er makkelijk overnachting te regelen? Klopt het dat je overnachting MOET hebben geregeld voordat je er heen gaat?
Wat is verder je ervaring? Ik ben benieuwd, want op internet kan je weinig info vinden!

eigenlijk vooral omdat ik onbeantwoorde vragen zo zielig vind staan-heb ik het dan maar in mijn eigen wel wat oude maar superdikke India gids nagezocht.
Lakh(=10.000, Indiers gebruiken vaak dat woord, net als crore) was vroeger met inbegrip van de Malediven. Nu resteert er 36 eilanden als distrcit in India, waarvan 10/11 bewoond, met minder als 100.000 people. Vooral geroemd vanwege duiken en onderzeesport.
Je hebt naast het normale India visum een speciaal PERMIT nodig, dat ENKEL aan georganiseerde groepen wordt afgegeven. Dat houdt dus nog meer in als onderdak reseveren (verwar je niet met de Andaman/Nicobaren ten oosten??).
Je zult dus wel snappen waarom er nou niet zoveel berichten van zijn.
Boudewijn Büch (als je nog oud en geïnteresserd genoeg bent om daar vanaf te weten-de al overleden NL schrijven en eilandengek) lijkt mij nog de beste bron. Zit nu zelfs in een grote bieb, maar ben te lui om dit voor je op te zoeken-dat kan je zelf wel.
Het beste travellers forum wat ik ken is thorntree van lonelyplanet.com-zoek daar dan eens verder. Als je daar ook helemaal niks vindt, dan houdt het wel op en kan je rustig aannemen dat bezoek zo goed als te streng gereglementeerd is.

bkkflyer,

Bedankt voor het nakijken! Dat forum op lonely planet en Boudewijn Buch zijn inderdaad nog goede aanknopingspunten. Ik ga eens kijken.