kvk in Florida

Hallo Iedereen,

Voor de mensen die net als ik ook naar Amerika willen emigreren met name Florida. Ik heb een site gevonden die je denk ik wel zo een beetje de goede weg op helpt. Ik haal er inieder geval een begin uit. Ik hoop dat het anderen ook kan helpen. Er staat onderen andere op hoe je een bedrijf kan oprichten in Amerika, tenminste voor zover ik het een beetje kan begrijpen op die site.

Als er mensen zijn die wat tips hebben of belangrijke weetjes dan zou ik die ook graag van jullie willen weten.

Groetjes Demelza

Voor alle zekerheid: dit is een commerciele site en dus NIET verbonden met de staat Florida. Zoals ze zelf in de kop zetten: “State of Florida is not affiliated with, owned or operated with the State of Florida and is not endorsed or approved by the State of Florida.”

Niet dat het niet nuttige informatie bevat, dat heb ik verder niet nagekeken, maar je zult op een gegeven ogenblik moeten betalen voor die informatie/hulp.

De echt officiele website van Florida is http://www.myflorida.com/

De beste manier lijkt mij te beginnen met myflorida en als je er daar niet uitkomt dan gaan naar stateofflorida of andere websites die hulp bieden. Maar men zij gewaarschuwd: alles behalve myflorida is niet officieel.

Overigens: als je er niet uitkomt kun je natuurlijk ook rechtstreeks naar de goeverneur schrijven http://www.flgov.com/ Aarzel daarbij niet, goeverneurs en alle verkozen mensen (inclusief de (gekozeb!) burgemeester van een stad) hebben altijd speciale deskundigen in dienst die als enige taak hebben: (toekomstige) kiezers en/of bedrijven te helpen. Serieus.

Oooh dat wist ik dus niet. En dat geven ogenblik moet betalen dus al helemaal niet. Ik had er niet zelf aangedacht om de gouverneur zelf rechtstreeks te schrijven. Ik zal eerst zelf wat informatie bij elkaar halen en hem dan zeker zelf benaderen maar dan met wat gerichtere vragen. Weet je misschien ook als iemand me kan helpen met een plan te schrijven. Hier in Nederland weet ik zo waar ik moet wezen daarvoor maar ik denk dat ik daarvoor bij iemand in Amerika zelf moet zijn want die kennen de juiste wegen, tegels enz.

Zelf nooit een bedrijf opgezet in de VS, ik ben altijd freelancer geweest en dan hoef je weinig officieels te doen, alleen belasting betalen.

Er zijn ongetwijfeld mensen die je kunnen helpen. Ga bijvoorbeeld eens zoeken op de sites van 'business school [plaats waar je je wilt vestigen], een plaatselijke (kleinere) bank/credit union, plaatselijke ‘community college’, plaatselijke ‘business advisor’. Wees creatief en gij zult vinden!