KLM verhoogt brandstoftoeslag op intercontinentale vluchten
12-04-2006
AMSTELVEEN - KLM heeft aangekondigd dat het de brandstoftoeslag op intercontinentale vluchten verhoogt. De verhoging van vijf euro per traject is van toepassing op alle tickets die vanaf 15 april worden uitgegeven. Hiermee bedraagt de toeslag 45 euro per traject op het intercontinentale routenetwerk, aldus KLM.
Deze verhoging wordt pas ongedaan gemaakt als de olieprijs gedurende dertig dagen minder dan 65 dollar is. Op Europese vluchten wordt de toeslag niet verhoogd; deze blijft dus vijftien euro per vlucht.
Hmmmmm…nog niks gehoord van de KLM, maar het gaat dus alweer voor de -tigste keer omhoog…ongelooflijk wat je tegenwoordig alleen al moet betalen aan brandstoftoeslag…en dan komen alle andere luchthavenbelastingen er ook nog bij…
Ik geef hier regelmatig tickets uit naar Australie met bijvoorbeeld QF en soms moeten passagiers dan 400 euro alleen al aan luchthavenbelasting betalen. Schandalig !
wij moeten 160 euro bij betalen extra kan ik dat anuleren over 9 weken vertrekken wij normaal .ik moet over 12 dagen alles betalen.ik heb gebeld ze gaan mij morgen iets laten weten maar ik wil echt anuleren .ik heb 190 euro voorschot betaald ben ik dat dan ook kwijt of moet ik nog extra betalen wie weet hier iets van.
groetjes lins
Over het algemeen staat in de reis overeenkomst vermeld dat er extra toeslagen geheven kunnen worden. Als dat bij jou ook zo is, dan kan je dus zeker niet zomaar zonder kosten annuleren.
In het geval je dan afziet van de reis verwacht ik dat je de gehele reissom alsnog dient te voldoen.
Als ze coulant zijn en je toch kan annuleren, dan zullen ze zeker wel de aanbetaling houden als tegemoetkoming in de reeds door hen betaalde kosten.
Lijkt mij dus dat je beter die EUR 160 extra kan betalen in dat geval.
bedankt ik denk dat ook maar wie weet.
ik heb die reis geboekt in een bevlinging nu spijt . want in curacao is niets te zien en 16 dagen op mijn luie kont zitten is niets voor mij ik dacht misschiens is dit nu de kans om te anuleren .en dan naar een andere bestemming te gaan.groetjes lins en pier