De maatschappij gebruikt voor deze vluchten brandstof gemaakt van afgewerkt frituurvet.
Afwachten of dat goed gaat werken …
Geen verstoppingen door Bacteriegroei in de brandstoftanks etc …
Nu zijn dit in de eerste plaats binnen europese vluchten … die komen niet zo hoog en dus zal de brandstof naar alle waarschijnlijkheid (zeg en denk ik als leek zijnde) niet zo sterk afkoelen tot - 34C (mogelijk) op langere vluchten. Die zitten immers veel hoger in de lucht en boven koudere streken; ze gaan immers over de wat ik zou noemen de Noordelijke route -koud canada/groenland- naar de USA …
Gister op National Geographics gezien wat er zo hoog in de lucht gebeurt = brandstoftemperaturen van dik tegen de - 30 Celsius zijn niet ongewoon.
En bij brandstoftemperaturen van tussen de -8 en -20 C kan zich ijs vastzetten op de brandstofleidingen in het vliegtuig.
Maar goed … het zal wel goed getest gaan worden die BIO-brandstof. Want ik zou denken dat ze eerder ijs gaat vormen dan de minerale Kerosine.
Hopenlijk HEEL ERG GOED GETEST DUS.