Kerstplezier in Brussel

Zijn jullie al op een kerstmarkt geweest dit jaar? Welke is jouw favoriet? Ik ben nu al twee keer in Brussel geweest en het blijft iedere keer weer een feestje. Geen kneuterige, traditionele kerstmarkt, maar glitter en glamour tijdens de leukste tijd van het jaar!

Het is misschien niet de eerste stad die in je opkomt als je aan kerstmarkten denkt, maar na Antwerpen, Düsseldorf en Keulen is Brussel een aangename afwisseling. De kerstmarkt is niet groot, maar wel erg gezellig! Het is geen Duitse kerstmarkt, dus geen schläger muziek en de constante rook van bratwursten, maar erg internationaal. Natuurlijk verkopen de meeste kraampjes warme wafels met kersen, maar er staan bijvoorbeeld ook Zwitserse kraampjes met raclette. Het is er minder druk omdat de straten breder zijn en bij de Beurs zit iedereen gezellig op de trappen hete Glühwein te drinken.

Waar Brussel rond kerst vooral goed in is, is de lichtshow op het stadhuis. Ik voelde mij net een klein kind in Disneyland. Op de Grote Markt vindt elke zaterdag een prachtige lichtshow plaats waar je geheid van in kerststemming komt.

Wil je meer weten over de kerstmarkt in Brussel? Kijk dan op www.kerstmarkt-brussel.nl of www.visitflanders.com. Op mijn blog www.reizen-met-de-trein.nlvind je meer verhalen over Brussel.

De kerstmarkt is nog te bezoeken t/m 3 januari

Nog niet zo vaak in Brussel geweest, maar leuke stad om te vertoeven. Zal er weer eens aan denken :slight_smile:

Wat vind je zelf het leukste aan Brussel?

Kerstplezier in Brussel. Nochtans werd de Kerstmarkt in Leuven door Stedentripper verkozen tot gezelligste Kerstmarkt van Europa en heeft dit jaar meer dan 600.000 bezoekers gehad op 10 dagen. http://www.leuvensekerstmarkt.com/info.html DPG Media Privacy Gate P.S. Sorry, maar uit het niets worden mijn teksten weer tot één blok samengeperst (geen afzonderlijke lijnen, alinea’s, …)