Al geruime tijd speelt bij mij de gedachte dat ik niet altijd hier in nederland wil blijven. Als zelfstandig ondernemer komen er meer en meer regeltjes en krijg ik steeds meer het gevoel aan het werk te zijn om rekeningen te betalen. Nu zal dat wel altijd moeten, en heb ik absoluut geen probleem met werk. In tegen deel, ik heb veel met mijn werk en heb er gelukkig meestal veel lol in. Maar wat me tegen gaat staan is dat als ik meer werk ik meer en meer moet gaan betalen.
Mijn werk is in hoofdzaak freelance werk met technische inslag, elektrotechniek is de achtergrond, maar werk ook in theater en festivals geluid en lichttechniek, metaal bewerken, kortom van alle markten thuis.
Imiddels al ruim 10 jaar zelfstandig en veel contacten met een aantal reruliere opdrachtgevers.
Nu de vraag, zou er een behoefte bestaan aan iemand met deze achtergrond, kan ik hiermee een boterham verdienen en bestaan op een andere plek op deze globe?
Waarom Curaçao? Omdat het relatief dicht bij is, taal is er makkelijk (deels wel nederlands dacht ik) en het weer is er heerlijk, bovendien speelt het nu een rol aangezien ik er een korte vakantie ga besteden. (ik ben daar van 24/11 tot 01/12)
Wie weet doet dit verhaal mijn gedroom meer recht en kan ik daar eens wat meer over gaan denken en wie weet is de tijd nog helemaal niet rijp?
Laat meer eens iets weten.
Mooi forum overigens… geeft mij stof tot nadenken…
Hoi Avo
‘‘omdat het relatief dichtbij is’’ moest ik wel twee keer lezen, maar het blijft toch echt 9 uur vliegen ![]()
Ik heb niet veel verstand van Techniek, maar wat ik wel weet is dat er onder de lokale bevolking veel technisch opgeleiden zitten. Je kan daar gewoon een MTS opleiding volgen etc. In deze sector is niet echt veel vraag. Maar als je zelfstandig ondernemer bent heb je wel de beschikking over goed personeel. Er zijn zat bedrijven in Nederland die personeel werven uit de antillen.
Dat relatief dichtbij is misschien ook meer het idee vanwege de taal en de achtergrond… (wel bedankt voor de reactie Daisy
)
Zoals ik het dus nu begrijp is er niet echt een vraag, en kan men met de lokale mensen prima uit de voeten… Kortom net als altijd zal je je moeten onderscheiden door kennis en of vakmanschap.
Tenslotte hebben de “goede” mensen altijd wel werk.
Wie weet zijn er meer adviezen, en meningen… altijd goed om te weten!