Ik heb even een vraag…
is er iemand bekend met ziektekostenverzekering in spanje?? Ik werk namelijk in pineda de mar, en moet nog steeds een verzekering hebben die ook geld voor tandarts, want die zit niet bij mn verzekering via mn werkgever…?!
Heeft iemand hier ervaring mee waar ik het beste heen kan gaan??
Vaak kun je voordelig een “abonnement” nemen op een plaatselijke huisartsenpraktijk. De medicijnen kun je declareren via de seguridad social. Verder zou je een aparte ziektekostenverzekering kunnen afsluiten voor je tandarts. Ik ben hier zelf momenteel mee bezig. Zodra ik meer weet, laat ik het via dit forum wel weten.
Die polis richt zich volgens mij vooral op personen die in Spanje een Nederlandse huisarts willen, naar een Nederlands ziekenhuis willen, etc. Deze bevinden zich hoofdzakelijk aan de costa’s. Verder zou ik adviseren: bepaal eerst wát je wilt verzekeren, en ga dan op zoek naar een passende verzekering. Het is altijd nuttig om verschillende polisvoorwaarden en -dekkingen (en bijbehorende premies!) met elkaar te vergelijken.
Je moet afwegen of je je wilt verzekeren voor tandarts, de meeste spanjaarden zijn er niet voor verzekerd, en je kunt eerst eens informeren wat behandeling hier kost, want dat kan reuze meevallen. Vaak geldt bij een particuliere verzekering dat je naar een bepaalde tandarts gestuurd wordt, met nog een eigen bijdrage.
Sterkte!
Helena