Kamelenraces

Hallo,

Kan iemand mij vertellen waar ik kan terugvinden waar er kamelenraces plaatsvinden in de periode tussen eind maart en half april? Of zijn er bepaalde “racebanen” waar je naartoe kan gaan?

Dank!

Gr Sander

Ergens in de Sinai-woestijn langs de weg van Cairo naar Sharm-el-Sheikh.

Via Wereldwijzer app

Dank je, maar gezien ik het in het Oman forum plaats wil ik het graag weten voor Oman…
Weet je dat toevallig ook?

Via Wereldwijzer app

Sorry, ik lees dit allemaal via de “Timeline”. Voor info over kamelenraces Oman kun je denk ik bij de Oman-groep van www.couchsurfing.org terecht! Succes!

Via Wereldwijzer app

Geeft niet :slight_smile: Thanks, ga ik daar ff kijken!

Via Wereldwijzer app

In Oman, vooral op feestdagen en tijdens festivals.

Erg befaamd is o.m. het jaarlijkse ‘camel race festival’, van eind september tot eind maart (afgelopen seizoen 2013-2014 telde 17 sessies). Met de ‘Final Race’ dit jaar op 24-27 maart 2014 in Barka ‘AL Felaij’ (Al Batinah South).

Naast Barka ‘AL Felaij’, ook races in Sohar (Al Batinah North), Al Mudaibi ‘ALAbyadt’ (Sharqiya North), Adm ‘Al Saria’ (Dakhiliya), Thumrit (Dhofar), …

Algemene info vind je o.m. hier.

Dierenbescherming is er niet mee opgezet, maar kamelenraces zijn razend populair in de golfstaten. Gelukkig worden niet langer kleine kinderen ingezet als jockey. Robotjockeys met afstandsbediening hebben hun plaats ingenomen.

Racen met kamelen !
Intrigerend Oman-filmpje.

Op de rug van de kameel (euh … dromedaris) is een klein, als jockey uitgedost, kastje vastgebonden waarin een ontvanger voor radiosignalen zit, en een kleine electromotor. Een gemotoriseerd zweepje jaagt de kamelen op naar de finish van de zes kilometer lange race !
De’ jockeys’ zitten nu in een auto die naast de renbaan meerijdt met de horde op hol geslagen kamelen.

The racing season runs from August to April and races are held mainly on Friday and Public holidays during winter Months. Camel races are held at tracks in As Seeb, Salalah, the interior and Batinah region. Announcement for camel race appear mostly in Arabic Newspapers. Admission is free.

Bron: http://www.welcometooman.com/