JoHo

Iemand ervaring met deze organisatie? Ik ben al enige tijd aant rondneuzen op hun website en er staat enorm veel handige informatie op, maar om alle vacatures in het buitenland te kunnen bekijken, moet je je inschrijven. Zogezegd gratis, maar je moet wel een borg van 50euro betalen. Heeft iemand dit gedaan, en is die daar tevreden over, ik bedoel maar: is dit te vertrouwen en krijg je effectief je geld achteraf terug?

Liesl

Hee Liesl,

ik heb met Joho in zoverre ervaring dat ik me ook heb ingeschreven om een info-pakket thuisgestuurd te krijgen. Dit heeft me ook 50 euro gekost. Nou, ik kan je zeggen, het was het **NIET **waard. Ik vond het al veel geld, maar wilde graag aan adressen komen voor vijwilligers werk. Het bleek een hele stapel kopien te zijn, waarvan een heel groot gedeelte ook nog eens dubbel! En uiteindelijk heb ik er nog niks aan want er staan nauwelijks adressen in, maar constante verwijzingen dat je het via Joho moet regelen en de info die er in staat is nauwlijks meer dan wat al op hun site staat. Ik vond het dus in één woord geld aftroggelij! :mad:
Daarnaast mag je op hun site ook nog niet eens andere mensen tips geven over vrijwilligerswerk waar jezelf ervaringen mee hebt gedaan. Ze willen namelijk, en dat is in principe logisch, dat je alleen met hun organisatie in zee gaat. Maar goed, dan mogen ze ook geen reisforum aanbieden waar vragen in voor komen naar tips over vrijwilligerswerk buiten Joho, toch?? Mijn berichten over de kruidenfarm (zie Italie forum) werden zonder mij een reden te geven verwijderd. Ik moest zelf vragen waar ze gebleven waren en waarom ze waren verwijderd…:confused:

Maar goed, tot zover mijn ervaringen. Als ik die stapel papieren nog kan vinden, stuur ik het je graag op, heb je die 50 euro ook weer gespaard (als je er nog interesse in hebt tenminste)

Groetjes,

Meike

Maar als je ‘het’ via Joho regelt, dan heb je uiteindelijk toch (ook al is het indirect) een leuk vrijwilligerswerk? Of zijn de extra kosten hoog? (En de 50 euro krijg je toch weer terug?)

Ik ga waarschijnlijk de Trans-Mongolie Express via hen boeken, een stuk goedkoper dan bij anderen.

Groet, Jenny

Mijn ervaring met Joho is prima.
Vergeet niet dat deze organisatie een portaal functie heeft; ze geven je de handvatten, verder zal je toch echt zelf wat initiatieven moeten nemen. Lijkt me ook niet meer dan logisch, als je van plan bent de wijde wereld in te trekken.

Die vijftig piek krijg je inderdaad terug, maar omdat ze ook een uitstekend verzekeringspakket hebben is het net zo handig om die euro’s in een passende verzekering te laten stoppen.